Neile, kes kiirustavad: liiklusummiku meditatsioon


Auto ja juht
Auto ja juhtFoto: Ilmar Saabas

Meil on rõõmus uudis neile, kel pole aega! Te saate mediteerida ajal, mil parajasti nagunii midagi muud teha ei saa, ehk lihtsalt asendate selle harjutusega mitte kõige meeldivama tegevuse.

"Kui elu pakub sidruneid, tee neist limonaadi" Lõunamaine rahvatarkus.

Kas sa tead kedagi, kes pole kunagi autoroolis istudes ummikus närvi läinud? Ka mina olen seda korduvalt teinud - eriti siis kui on vaja kindlaks kellaajaks kusagile jõuda. Nõnda on väga sage, et inimesed istuvad oma autodes, on närvis ja tusased, vahivad selle ilmatu passimise taga olevat süüdlast otsides ringi, vahel ükskõik keda, ükskõik kuhu saates.

Gunnar Aarma on öelnud, et meist välja saadetud halb energia tuleb bumerangina tagasi neljakordselt. Kas see just alati nii on, kuid kindlasti head tunnet ja energiat me sellega ei saavuta, kui teisi oma peas või koguni valjult sõimame. Just sellise kriitinise olukorra tõttu on liiklusummiku meditatsioon hea oma empaatiavõime treenimiseks.

Esiteks: hinga sügavalt sisse ja välja ning ütle endale, et praegu on ainuke hetk, mis mul on. Täna olen ma liiklusummikus õnnelik ja kasutan ootamist mõttepuhkuseks.

Teiseks: hoia tähelepanu teel ja proovi samal ajal tunnetada oma käte raskust roolil ja oma keha raskust toolil.

Kolmandaks: võid vaadata inimesi kõrvalautodes ja neile naeratada, mõistes, et ka teised on samasuguses olukorras. Lähevad kuhugi. Neil on oma elud, rõõmud ja ootused. Soovi inimestele teistes autodes kõike ilusat, uskudes, et igaüks annab endast parima, võimaldades mugava ja turvalise liiklemise nii endale kui teistele.

Seotud lood:

Neljandaks: kui keegi ootamatult pidurdab või teel on mingi segadus, tuleta meelde, et ka sina oled ootamatus olukorras äkitselt pidurdanud ja tagumisi autojuhte ehmatanud. Proovi mõista, et igaüks võib eksida ja see on loomulik.

Viiendaks: koju või tööle jõudes leia hetk ja täna ennast selle eest, et säilitasid meelerahu ja treenisid empaatiavõimet. Hinga paar korda sisse ja välja ning häälesta end järgmiseks tegevuseks.

Allikas: Tom Valsberg "Kuidas rännata ilma hirmuta"

KOMMENTEERI!