Ärevuse vähendamiseks oma elus harjuta armastavat heatahtlikkust ja andestamist


Ärevuse vähendamiseks oma elus harjuta armastavat heatahtlikkust ja andestamist
Foto: depositphotos.com

Harjuta armastavat heatahtlikkust teiste vastu. Vahet pole, kas tegu on sõpruse, romantilise suhte või töiste suhetega. Kui inimesed näevad head endas ja teises, siis on see suhe tugev ja rahuldustpakkuv. See ei pruugi olla probleemivaba, aga osapooled toetavad üksteist ja suudavad ka konflikti ajal positiivsele keskenduda. See tugineb nii enda kui ka teise osapoole väärtustamisele, kirjutab Tanya J. Peterson oma raamatus "101 viisi, kuidas vähendada ärevust".

Kui mõtled oma partnerist, sõbrast ja teistest armastava heatahtlikkusega, on sel mitu head tulemust. Sa näed inimest teisiti ja oskad teda tervikuna hinnata, keskendumata tema puudustele. See suurendab kannatlikkust ja soodustab üksteisemõistmist. See vähendab ka sinu ärevust, kuna sa ei keskendu enam enda või tema probleemidele. Ärevus väheneb veelgi, kui sa õpid oma sõbra või partneri väärtust tunnustama. Kui sa näed, et sina ja teised olete mõndagi väärt, kõigist puudustest hoolimata, siis on palju lihtsam omavahel suhelda. Ärevus hakkab iseenesest nõrgenema, kui armastav heatahtlikkus saab meile vaateviisina omaseks.

Armastust ja heatahtlikkust väljendavaid afirmatsioone võid kasutada ka teiste su ellu kuuluvate inimeste puhul, just nagu sa kasutad neid enda puhul. Tõelised armastust ja heatahtlikkust väljendavad afirmatsioonid peakski hõlmama sind ennast, teisi sinu elus, ja kogu maailma. Sa võid need üles kirjutada ja neid käepärast hoida. Mõned inimesed hoiavad neid kaarte oma autos, et neid saaks lugeda valgusfoori taga seistes; teised hoiavad neid mingis ruumis, kus nad tihti viibivad. Seda nimekirja võib pidada ka telefonis. Tähtis on see, et sa hoiaksid neid kohas, kust sa saad neid iga päev kasutada.

Seotud lood:

Järgmised armastust ja heatahtlikkust väljendavad afirmatsioonid aitavad sul nimekirjaga algust teha. Sõnasta need nii, et need hõlmaksid nii sind ennast kui ka teisi.

  • Olgu mu partner endaga rahujalal.
  • Olgu tal minuga koos olles mugav.
  • Olgu talle selge, kui tähtis ta minu jaoks on.
  • Olgu ta muredest prii.
  • Olgu ta vaba hirmust, et tema üle kohut mõistetakse.
  • Olgu sa valmis tajuma ennast ja teisi armastuse ja heatahtlikkusega, ning tundku sa meelerahu, mitte ärevust.


Harjuta andestamist

Mõnikord saame suhetes haiget. Sageli tekibki ärevus just haiget saamisest. Kui meile kallid inimesed ütlevad või teevad midagi, mis haiget teeb, võime sellele reageerida nii, et hakkame tuleviku pärast muretsema või siis üle mõtlema neid asju, mida on öeldud või tehtud.

Kuidas leida rahu, kui me oleme haiget saanud, ärevil ja oma suhete kohalt ebakindlad? Üks hea viis, kuidas rahu taastada, on harjutada andestamist. Andestamine on tervendav ja vähendab ärevust. See aitab meil suhetes edasi liikuda, aga kuidas seda küll teha saaks?

Järgmised nõuanded aitavad sul andestada.

• Toimunu vaatlemine avaramast perspektiivist. Me kõik oleme inimesed ning meie ebatäiuslikul käitumisel on põhjused. Need põhjused võivad olla tühised, näiteks oleme väsinud või näljased. Mõnikord on sellise käitumise taga suuremad probleemid, mingid sündmused meie minevikust, millest teised ei pruugi teada. Pea silmas, et inimene, kes sulle haiget tegi, võis seda teha põhjusel, millel pole sinuga mingit seost. Sa ei pea selle põhjuse või käitumisviisiga nõus olema, kuid selle laiemasse perspektiivi panek võib sul aidata andestada.

• Keskendu positiivsele - sinus endas. Keskendu oma tugevustele ja kõigele heale, mida teed. Koosta nimekiri ja kirjuta neist asjadest päevikusse või loo neist kollaaž; tee midagi, mis aitaks sul märgata ja tunnustada oma tugevusi. Siis ei tundu teise inimese teod ja sõnad enam nii ärritavad.

• Pane negatiivsed asjad kirja ja analüüsi neid. Kui sa oled ärevil ega tea, kuidas edasi minna, siis pole lihtne kohe suhelda sel teemal selle inimesega, kes sulle haiget tegi. Seega ära jäta haiget tegevaid ja ärevad mõtteid vaid oma pähe ringlema, vaid kirjuta need üles. Kirjelda juhtunut ja seda, mida see sinu jaoks tähendas. Siis vaatle kirja pandud mõtteid sammuke eemalt ja uuri neid. Sellised probleemid, millel pole pikemaajalisi tagajärgi, võid kähku kõrvale jätta, aga suuremate probleemidega saad sa nüüd tegelema hakata, kuna need pole enam vaid su peas.

Sa ei saanud juhtunut kontrollida, aga nüüd on kontroll sinu käes. Kui sa sellest aru saad, siis ärevus väheneb ja sa leiad uut jõudu. Selle jõu abil suudad andestada ja edasi minna. Andestamine ei tähenda unustamist, vaid lahti laskmist. Andestamine vähendab ärevust, et saaksid oma suhte kallal tööle hakata.

Allikas: Tanya J. Peterson "101 viisi, kuidas vähendada ärevust", kirjastus Pilgrim

✨🕊✨ VAIMSE TERVISE KUUL on mitu vaimse tervise ja psühholoogia alast väärt käsiraamatut veerandi võrra soodsamad --> telli mugavalt ja kontaktivabalt ning oktoobris -25% soodsamalt Pilgrimi e-poest: https://pilgrim.ee/kampaania.html ✨🕊✨

Telli koju mugavalt ja kontaktivabalt: https://pilgrim.ee/raamatud.html

KOMMENTEERI!