14 sammu töödeldud toidust loobumiseks


14 sammu töödeldud toidust loobumiseks
Söö vähemalt kaks erinevat puu- või köögivilja iga hommiku-, lõuna- ja õhtusöögi kõrvaleFoto: depositphotos.com

Hüva nõu tervisliku toitumise fännidele, kuidas järk-järgult loobuda töödeldud toidust ning teha püsivaid ja pikaajalisemaid muudatusi tervislikuma elu suunas.

Meie järgisime enda antud lubadust sada päeva, veenmaks teisi, et ka nemad võivad järgida meie "tõelise toidu" reegleid kas või ainult kümme päeva. Mõistame siiski, et kõigile pole meeltmööda mõte end "toidust võõrutada" meie plaaniga 10 päeva tõelist toitu, mistõttu me koostasime ka lühilubadused 14 nädalaks. Kui sulle sobib pigem aeglaste sammude järgimine, siis heida pilk neile iganädalastele "tõelise toidu" väljakutsetele, mida on allpool kirjeldatud.

Käesoleva aasta algul lõpetasime nende lühilubaduste rühmaviisilise järgimise koos meie lugejatega. See, et me rohkem neid lubadusi koos ei järgi, ei tähenda automaatselt seda, et inimesed ei võiks neid iseseisvalt teha. Kui sa oled proovimisest huvitatud, võid alustada päris algusest või täita neid lubadusi endale sobivas järjekorras. Sa võid iga nädala lõpus lisada eelnevale väljakutsele uue või lihtsalt proovida iga nädal üht väljakutset korraga. Me loodame, et kui sa järgid neid lühilubadusi (või kümnepäevast lubadust), saad sa sellest kogemusest uue lähenemise toitumisele ja teed selle tulemusena vähemalt mõningaid positiivseid pikaajalisi muudatusi. Ükskõik mida sa ka ei otsustaks ­- need lubadused peaksid panema su edaspidi poes lugema toiduainete koostisosade silte (kui sa seda juba ei tee).

Seotud lood:

14 nädalat "tõelise toidu" lühilubadusi:

  • 1. nädal: kaks puuvilja ja/või köögivilja iga einega - Söö vähemalt kaks erinevat puu- või köögivilja (eelistatavalt orgaanilist) iga hommiku-, lõuna- ja õhtusöögi kõrvale.
  • 2. nädal: "Tõelised" joogid - Joogid peaksid piirduma kohvi, tee, vee ja piimaga (looduslikult magustatud ainult meega või 100% puhta vahtrasiirupiga). Nädala jooksul võib juua ka ühe klaasitäie mahla ning veini (eelistatavalt punast) tohib võtta mõõdukas koguses (keskmiselt üks klaasitäis päevas).
  • 3. nädal: Liha - Kogu nädala jooksul söödud liha peaks pärinema kohalikult kasvatatud loomadelt (160 km ulatuses sinu kodulinnast). Liha tarbimine peaks käesoleval nädalal olema samuti piiratud 3-4 portsjonini ja liha ei tohiks olla eine tähtsaim osa. Selle asemel tuleks liha võtta kõrvalroana või lihtsalt kasutada seda einele tugevama maitse andmiseks.
  • 4. nädal: Ei mingit kiirtoitu ega frititud toitu - Loobu kiirtoidust ja kõigist toitudest, mida on rohkes rasvas küpsetatud.
  • 5. nädal: Proovi kaht uut täistoitu - Proovi vähemalt kaht uut terviktoitu, mida sa kunagi varem pole maitsenud.
  • 6. nädal: Ei mingeid madala rasvasisaldusega, lahjasid või rasvatuid toiduaineid - Ära söö ühtegi toiduainet, millele on märgitud "madala rasvasisaldusega", "lahja", "light" või "rasvatu".
  • 7. nädal: 100% täistera - Kõik tarbitud teratooted peavad olema valmistatud 100% täisterast.
  • 8. nädal: Lõpeta täis kõhuga söömine - Võta kuulda enda sisimast tulevaid märguandeid ja lõpeta söömine, kui tunned, et kõht on täis.
  • 9. nädal: Ei mingeid rafineeritud magusaineid - Ei mingeid rafineeritud ega kunstlikke magusaineid, sealhulgas (kuid mitte ainult): valge suhkur, pruun suhkur, toorsuhkur, roosuhkur, sukraloos, palmisuhkur, agaavisuhkur, maisisiirup, kõrge fruktoosisisaldusega siirup, pruuni riisi siirup ja suhkruroomahl. Toite ja jooke võib magusamaks teha ainult mõõduka hulga mee või vahtrasiirupiga.
  • 10. nädal: Ei mingeid rafineeritud õlisid - Ei mingeid rafineeritud või hüdrogeenitud õlisid, sealhulgas (kuid mitte ainult): taimeõli, orgaaniline taimeõli, sojaõli, maisiõli, rapsiõli, orgaaniline rapsiõli, margariin ja viinamarjaseemneõli.
  • 11. nädal: Söö kohalikke toite - Söö iga eine kõrvale vähemalt üks kohalikult kasvatatud toiduaine. See hõlmab muuhulgas puuvilju, köögivilju, mune, teravilju, pähkleid, liha ja selliseid magusaineid nagu mesi.
  • 12. nädal: Ei mingeid magusaineid - Väldi kõiki magusaineid, sealhulgas (kuid mitte ainult): valge suhkur, pruun suhkur, toorsuhkur, mesi, vahtrasiirup, datlisuhkur, vahtrasuhkur, roosuhkur, sukraloos, palmisuhkur, agaavisuhkur, puuviljamahla kontsentraat, maisisiirup, kõrge fruktoosisisaldusega maisisiirup, pruuni riisi siirup ja suhkruroomahl.
  • 13. nädal: Ei midagi kunstlikku - Väldi kõiki kunstlikke koostisosi, sealhulgas (kuid mitte ainult): magus-, maitse- ja värviaineid.
  • 14. nädal: Mitte rohkem kui viis koostisosa - Väldi igasuguseid pakendatud toidukaupu, mis sisaldavad rohkem kui viit ükskõik millist koostisosa.

Tee selgeks, kust sinu toit pärineb

Kui vähegi võimalik, palun toeta kohalikke talunikke ja toidukasvatajaid turult toiduainete ostmisega! Tutvumine nende inimestega, kes sinu toitu kasvatavad, on suurepärane kogemus ja üheaegselt toetad sa ka oma kogukonda.

Allikas: http://eatlocalgrown.com

KOMMENTEERI!