Veerandil Päikese moodi tähtedest on Maa moodi planeet

Foto: depositphotos.com

Paljude tähtede ümber tiirleb planeete, kuid kui paljude Päikese sarnaste tähtede ümber võiks tiirelda Maa sarnaseid planeete, mõtiskleme Novaator.err.ee vahendusel.

Ameerika teadlased on töötanud läbi kosmoseteleskoobi Kepler kogutud andmed planeetide kohta, kosmoseteleskoobi Gaia kogutud andmed tähtede kohta ja sisestanud need arvutimudelisse, mis rehkendas välja, kui palju mitmesuguse läbimõõduga planeete tiirlemas kui kaugel oma tähest võiks Kepler põhimõtteliselt avastada.

Nad kirjutavad ajakirjas The Astronomical Journal, et selliseid planeete, mis on läbimõõdult suuremad kui kolmveerand Maakera, kuid väiksemad kui poolteist Maakera, ja mille tiirlemisperiood ehk kohalik aasta jääb 237 ja 500 Maa ööpäeva vahele, tiirleb umbes Päikese sarnastest tähtedest umbes veerandi ümber - iga neljanda enam-vähem Päikese moodi tähe juures võime kohata ühte või mitut enam-vähem Maa moodi planeeti.

Seda on huvitav teada, sest mida rohkem Maa moodi on planeet ja mida rohkem Päikese moodi tema täht, seda tõenäolisemaks võib ju pidada võimalust, et planeedil keegi meiesugune elab.

Allikas: Novaator.err.ee

Loe lisaks: Teegardeni tähe planeetidel võib olla vett ja elu

Teadlased: Kuul võis leiduda nii atmosfäär kui ka elu

NASA teadlane: Elevus on lausa käegakatsutav, oleme tõepoolest leidmas vastust maavälise elu küsimusele

Maavälise elu otsinguil: kaugest tähesüsteemist on avastatud elu aluskivid

Kas kuskil on olemas paralleeluniversum, kus aeg liigub tagurpidi?

Teadlased kinnitavad David Icke'i ulmelist teooriat