Suurbritannia teadlased: tulnukad võisid elu loomiseks Maa peale saata seemned kosmosest

(5)
UFOdepositphotos.com

Suurbritannia teadlased on ühe väikese ümmarguse metallobjekti uurimise järel jõudnud arvamusele, et tegemist võib olla mikroorganismiga, mis on meie planeedile saadetud maaväliste olendite poolt - eesmärgiga luua elu.

Ärge laske end petta ülal kujutatud mikroskoopilise suurendusega pildist. Pealtnäha võib see küll paista kui planeedisuurune kera, aga tegelikult ei ole see paksem kui inimese juuksekarv.

Buckinghami ülikooli kinnitusel olid kõnealuse pisikese metallkera avastajateks astrobioloog Milton Wainwright ja teadlaste meeskond, mis uuris kõrgele Maa stratosfääri tõusnud õhupalli pinnale kogunenud tolmu ja pisiosakesi.

"Tegu on keraga, mis on enam-vähem inimese juuksekarva paksune. Selle välispinda katab üliõhuke elusorganismide kiht ja selle seest immitseb kleepuvat bioloogilist materjali," ütles Wainwright väljaandele Express.co.uk.

"Ühe teooria kohaselt saadeti see Maale mingi tundmatu tsivilisatsiooni poolt, et aidata kaasa elu arenemisele planeedi pinnal," esitab Wainwright oma hüpoteesi.

See hüpotees põhineb Nobeli preemia laureaadi teoorial.

"Seda näiliselt ulme valda kuuluvat väidet - teooriat, mida kutsutakse suunatud panspermiaks - ei võtaks tõenäoliselt ükski teadlane eriti tõsiselt, kui seda poleks välja pakkunud DNA-alase uurimistöö eest Nobeli preemia saanud Francis Crick," ütles Wainwright.

Panspermia teooria kohaselt levib elu meile teadaolevas universumis komeetide ja meteoriitide teel ühelt taevakehalt teisele.

Suunatud panspermia idee käis esimesena välja molekulaarbioloog Crick, kes oli üks DNA struktuuri kaasavastajatest 1953. aastal. Kakskümmend aastat hiljem kirjutas Crick koos biokeemiku Leslie Orgeliga teadustöö suunatud panspermia teemal.

Nende teadlaste koostatud uuringu kokkuvõte kõlab nõnda:

Teadaolevate andmete põhjal otsustades on ebatõenäoline, et maavälised elusad organismid oleksid suutnud Maale jõuda kas mõnelt teiselt tähelt pärit kiirguse survel eostena või mõnda meteoriiti kinnistunud elusorganismidena. Me pakume selle 19. sajandist pärit arusaama võimaliku alternatiivina välja suunatud panspermia - teooria, et kõik organismid on algselt Maale toodud teiselt planeedilt intelligentsete olendite poolt.

Me oleme jõudnud järeldusele, et elu saabumine Maale sellisel viisil on võimalik, aga teaduslikud tõendid on hetkel ebapiisavad, et hinnata selle võimaluse tõenäosust. Me soovime juhtida tähelepanu sellistele tõenditele, mis võiksid aidata antud küsimust paremini mõista.

Erinevalt sellest, mida Crick ja Orgel oma 1973. aasta teadustöös spekuleerivalt väitsid, kuulutas nelikümmend aastat hiljem üks teadlaste rühm, mida juhtis Buckinghami astrobioloogiakeskuse astronoom ja astrobioloog Chandra Wickramasinghe, et nad on leidnud bioloogiliste omadustega fossiile ühe meteoriidi küljest, mis kukkus alla Sri Lankas.

Mõistagi toovad need vastuolulised väited esile ka teaduse skeptilise külje.

Astronoom Phil Plait kirjutas, et mis puutub fossiilidesse meteoriidi sees, siis ei suutnud meteoriiti uurinud teadlased teda siiski veenda, et seal tegelikult ka fossiile leidus.

Wainwright ja tema meeskond saatsid uuringuks mõeldud õhupallid ligi 27 km kõrgusele Maa stratosfääri. Kui nad analüüsisid ühe õhupalli (sarnane all pildil kujutatuga) kogutud materjali, avastasid nad väikese märgi kokkupõrkest, mis andis neile mõista, et leitud mikroskoopiline ja ümmargune objekt ei maandunud õhupallil pehmelt.

"Kui kera tabas stratosfääri andmete kogumiseks saadetud õhupalli, jättis see õhupallile kokkupõrke tagajärjena süvendi, meenutades väiksemas mastaabis seda tohutut kraatrit, mis väidetavalt tekkis asteroidi ja Maa kokkupõrkel ning põhjustas dinosauruste väljasuremise," ütles Wainwright.

Hoolimata sellest värskest avastusest - kõrgele stratosfääri saadetud õhupallilt leitud pisikesest kerast - teavad tulnukate kosmoseseemne teooria pooldajad, et esmalt tuleb näha palju vaeva, enne kui seda teooriat on võimalik teaduslikus kogukonnas tõestada ja teadlased selle ka omaks võtavad.

"Juhul kui me ei leia vihjeid selle tsivilisatsiooni kohta, mis oletatavalt seemne teele saatis, on tegemist tõenäoliselt tõestamatu teooriaga," tunnistas Wainwright.

Eks aeg ja kosmos annavad arutust.

Allikas: www.huffingtonpost.com