Vaikuseminutid: kuidas tuua rohkem rõõmu ja rahu alanud õppeaastasse?


Vaikuseminutid: kuidas tuua rohkem rõõmu ja rahu alanud õppeaastasse?
Kursusel õpitakse rahulikult vaatlema oma mõtteid ja emotsioone ning harjutatakse enesesõbralikkustFoto: depositphotos.com

Vaikuseminutite olemuse ja tehnikatega on tänaseks kursis juba üle 1000 õpetaja üle kogu Eesti: rohkem kui 30 kooli ja lasteaeda tellisid õpetajatele asutusesisese baaskoolituse. Nii õpetajate kui ka laste tagasiside põhjal on sellised praktilise koolituse kaudu edasi antud harjutused väga mõjusad.


Psühholoog Helena Väljaste on välja töötanud uue, kaheksanädalase teadveloleku kursuse, mis on mõeldud osalejate eneste kohalolu ja meelerahu praktika väljaarendamiseks. Sellel isikliku praktika kursusel õpitakse erinevaid tähelepanu- ja meelerahutehnikaid, mis aitavad väljuda oravarattast ning suunavad keskenduma sellele, mis parasjagu on. Kursuse kavandamisel toetus Helena Väljaste üldtuntud mindfulness'i programmidele (MBSR ja MBCT), Mindfulness in Schools .b programmidele, Teadliku Muutuse Kunsti kursustele ja Vaikuseminutite kogemusele.

"Harjume olema üha enam käesolevas hetkes ja käsilolevate tegevuste juures ning suhtuma ka keerulistesse asjadesse aktsepteeriva kohaloluga. Kursusel kogetu suunab märkama enda sissejuurdunud harjumusi ja automaatseid reageerimisviise ning annab vahendeid nende harjumuste muutmiseks. Õpime rahulikult vaatlema oma mõtteid ja emotsioone ning harjutame enesesõbralikkust: see kõik muudab meid teadlikumaks, rahulikumaks, efektiivsemaks, loovamaks ja õnnelikumaks," sõnab psühholoog.

Seotud lood:

Kursus baseerub teadvelolekul ehk ärksameelsusel (inglise keeles mindfulness): oma tähelepanu teadvustatud suunamisel nii sise- kui välismaailma objektidele, aktsepteerides ilmnevat sellisena nagu see on.

Uuringute järgi toob teadvelolek kaasa tervislikke muutusi harjumustes, vähendab läbipõlemise riski, depressiivsust, stressi ja ärevust, suurendab heaolu ja õnne taset, parandab und ja aitab ennetada paljude haiguste väljakujunemist.

Kahe kuu vältel kohtutakse igal nädalal ja pööratakse tähelepanu konkreetsele teemale:

1. Automaatpiloodist ärkamine
2. Kehasse ankurdumine
3. Igapäevane teadvelolek
4. Mõtetega suhestumine
5. Raskustele lähenemine
6. Suhestumine enda ja teistega
7. Tasakaalu saavutamine elus
8. Teadvelolek ja sinu hindamatu elu

NB! "Teadveloleku kursus" on uus nimi endisele Vaikuseminutite süvakursusele.

KOMMENTEERI!