Neuroteadlaste sõnul avab just nende nelja asja tegemine sinu ajus õnnekanali


Neuroteadlaste sõnul avab just nende nelja asja tegemine sinu ajus õnnekanali
Foto: depositphotos.com

Internetis leidub palju soovitusi, kuidas saada õnnelikuks ja kuidas muuta oma elu paremaks. Need nõuanded siin on aga neuroteadlastelt, seega ehk on mõistlik neid tõsiselt võtta ja ka ise praktiseerida!

Siin on neli tehnikat, mis tagavad sulle õnnelikuma elu.

1. Sildista oma emotsioon

Teadlased on avastanud, et kui sa tunned mõnda emotsiooni, siis sellele nö nime andmine mõjutab sinu aju. Kui sa näed positiivseid inimesi, tunned rõõmu või koged midagi meeldivat, siis anna sellele enda jaoks nimi. Ütle endale, et oled tänulik, õnnelik, elevil või armunud. Andes oma emotsioonile nime, on ka tagantjärgi lihtsam meenutada, milliseid häid hetki sinu elus on olnud.

2. Küsi endalt, mille üle sa oled tänulik

Kui sa tunned tänulikkust, siis see aktiveerib sinu keha ja aju nii, et tekib selliste ainete tootmine, mis lasevad sul tunda end õnnelikumana, rahulikumana, lootusrikkamana. Tänulikkus näitab sinu emotsionaalset intelligentsust. Kui sa tunned, et sul ei ole millegi üle tänulik olla, siis tasub üle vaadata, kas oled oma elus teinud õigeid valikuid ja kas oled ikka õigel teel. Alati saab uuesti valida ning olla tänulik, et eelnevad kogemused on avanud sinu silmad.

Seotud lood:

3. Ole otsustav!

Pole midagi ärevusttekitavamat kui see, kui sa ei tea, kus sa oma elus seisad. Kui sul on lõpetamata suhteid, pooleliolevaid projekte ja palju muid nö ripakil olevaid asju, siis pole ime, kui ärevus aina kasvab. Võta vastu otsused, kas lõpetad need teemad või tegeled nendega edasi. Kui sul on kindlad eesmärgid, millele teadlikult pühendud, siis on sinu meel rahulikum ja tunned end õnnelikumalt.

4. Kallista ja puuduta neid, keda sa armastad

Head suhted ja kehaline kontakt on need, mis on juba ammu teadlaste poolt tõestatult inimesele kasulikud. Kehas vabaneb oksütotsiin, kui me tunneme ennast turvaliselt ja teise inimesega seotuna. Aju toodab oksütotsiini isegi armastatust või lähedasest inimesest mõtemise ajal, kuid kõige tugevamalt vallandub oksütotsiin füüsilise kontakti puhul, nagu näiteks rinnaga toitmise, orgasmi, kallistamise, kaisus olemise, käest kinni hoidmise, paaristantsu ja massaži ajal. Oksütotsiin motiveerib meid olema lahke, kaastundlik, andestav, usaldav ja teiste inimestega sidemeid looma. Seega, kallista rohkem!

Loe lisaks:

Teadlased kinnitavad: mida rohkem sa oma lapsi kallistad, seda paremini nad arenevad

Puudekallistamise kasulikkus on teaduslikult tõestatud

7 imelihtsat viisi vibratsiooni tõstmiseks

Puudutused toovad tervise ja rahulolu

KOMMENTEERI!