Peale põhivajaduste rahuldamist muutuvad aktuaalseks tunded ja armastus. Meil tekib vajadus end kellegagi siduda, kuhugi kuuluda, suhelda. Neid vajadusi nimetatakse armastus - ja kuuluvuse vajadusteks. Intuitiivselt ongi meile sisse kodeeritud partneri otsimine - me sätime ja ehime ja näitame end ning proovime end igatpidi kütkestavamaks muuta. Ehk vajadus olla armastatud ning ligi meelitada endale sobiv partner, pani meie esiemasid juba Krati aegadel hõbesõlgesid ja -sõrmuseid ihaldama. Lisaks igasugu iluehetele on hetkel on suureks trendiks armastuse ligitõmbamisel roosa kvartsi helmestest käevõrud. See on ka justkui salajane sõnum, et ootan armastust... Oma kütkestavust ei tõstnud ehete abil mitte ainult naised, vaid ka mehed. Nimelt neil oli hea võimalus läbi ehete kinkimise armastuse leidmise tõenäosust suurendada - mida kallimaid ehteid kingiti, seda suurem võimalus naise "jah" sõnale oli.
Ehted on ka läbi ajaloo olnud kõige lihtsam märgiline keel näiteks oma kuuluvuse väljendamiseks. Põlisrahvastel on siiani kasutusel oma hõimu tunnusmärk (kas mõni tätoveering või ehe või mingi kehaosa moonutamine). Meie maailmas kõige selgem vaikiv sõnum, et ma kellegagi kokku kuulun on kihlasõrmus ja abielusõrmus. Aga mitte ainult, näiteks organisatsioonilist kuuluvust väljendab tihtipeale väike rinnanõel või pross või väga laialdases kasutuses olev kooli lõpusõrmus.
Maslow järgi on kõrgema taseme vajadus tunnustusvajadus. Siia alla kuuluvad väärikus, saavutused, sõltumatus ning tunnustus ja austus teiste poolt - staatus ja prestiiž.
Kui lasete silme eest läbi näiteks keskaja maalid - siis inimese riiete ning loomulikult ehete järgi saab aimu kandja staatusest - kes jõukas, kes vaene. Kes on kuninganna, kes talutütreke. Kuningakodade esindajatel on küljes kaunid kroonijuveelid, lihtrahval võib-olla sõrmusekene. Ehted olid taaskord vahendiks, mis justkui vaikimisi rääkisid sinu sotsiaalsest staatusest, majanduslikust seisusest või ametist ning millega oli võimalik ära teenida teiste auväärne suhtumine isegi suud lahti tegemata ära. Tänapäeval väljendub see näiteks brändi- ja disainerehetes, mis on selgelt äratuntavad ning mis justkui kõnelevad sellest, millisesse tarbijaklassi sa kuulud.
Hierarhia kõige kõrgeima astme vajadused seisnevad eneseteostuses, tahtes areneda ja kasutada oma võimeid - eneseteostus- ja eneseväljendusvajaduses. Sa tead, kes sa oled, oled avanud oma isikliku potentsiaali, vaimse kasvu ja sa ei pelga olla puhas iseenda väljendus, sa ei karda teiste kriitikat iseendaks olemise suunal.
KOMMENTEERI!