Kontrolli oma mõtteid: pea endale kõne ja saa murest võitu


Kontrolli oma mõtteid: pea endale kõne ja saa murest võitu
Esimene samm enesele ergutuskõne koostamisel on teha nimekiri oma tugevate külgede, omaduste ja saavutuste kohta.Foto: depositphotos.com

Me kõik räägime endaga alalõpmata. See imepisike hääl meie ajus sumiseb pidevalt ning ütleb meile, mida mõelda, kuidas tegutseda ja reageerida ning kuidas end hinnata. Kui hakkame muretsema, siis keskendub see sisemine hääl samuti muretsemisele ning võimendab seda, selle asemel et leevendada probleemi, mille pärast muretseme. Üks viis sellest üle saamiseks on sisemise hääle kontrolli alla saamine endale ergutuskõne pidamisega.

Kui jalgpallimeeskond on esimese poolaja järel vastastest skooriga kõvasti maas, peab treener neile ergutuskõne, et motiveerida mehi rohkem pingutama ning lööma mängu võitmiseks vajalikke väravaid. Kui meid valdab mure, siis peame jäljendama sedasama treenerit. Hea ergutuskõne võib muremõtted peast pühkida ja asendada need positiivsete mõtetega, millest on kasu probleemi lahendamisel.

Esimene samm enesele ergutuskõne koostamisel on teha nimekiri oma tugevate külgede, omaduste ja saavutuste kohta. Muretsemise mõjuvõimust võitu saamiseks on ülitähtis õppida end aktsepteerima ja vääriliselt hindama.

Enese aktsepteerimine. See tuleneb võimest aktsepteerida oma tõelist mina ning keskenduda enda positiivsetele külgedele - iseloomujoontele, tugevustele ja omadustele, mis teevadmeist need, kes me oleme. Kui keskendume neile minapildi külgedele, mõjub see positiivselt ka meie enesekindlusele ja -hinnangule. Inimestel on pahatihti kombeks keskenduda pigem oma nõrkadele kui tugevatele külgedele. Me peame aitama nii endal kui ka teistel keskenduda positiivsele minapildile. See one simene samm murest võitu saamise teel.

Enese hindamine. Hea enesehinnangu võti peitub oma varasematele edusammudele ja saavutustele keskendumises - me peame austama end kõige hea eest, mida oleme minevikus teinud. Kui veedame aega oma märkimisväärsetele saavutustele mõeldes, siis muutub meie suhtumine ja kasvab enesekindlus. Kui nüüd liidame kokku mõlemad ülal kirjeldatud kategooriad, võime seeläbi luua võimsa ergutuskõne iseendale, mida saame toetada ka tõeste väidetega. See on sisemine arutelu, mida me kõik peame aeg-ajalt pidama, et ka edaspidi endasse uskuda. See on vahend, mille abil võtta tagasi kontroll ainsa asja üle, mille üle meil on tegelikult alati täielik kontroll - oma mõtete üle.

Allikas: Dale Carnegie "Kuidas vabaneda stressist ja muretsemisest", kirjastus Pilgrim

KOMMENTEERI!