Joogaõpetaja Soraya Saraswati: muusika annab hingele tiivad ja mindfulness aitab meil elada hetkes


Joogaõpetaja Soraya Saraswati: muusika annab hingele tiivad ja <em>mindfulness</em> aitab meil elada hetkes
Terry Oldfield ja Soraya SaraswatiFoto: erakogu

Austraaliast pärit joogatreener ja mindfulness meditatsiooni tunnustatud õpetaja Soraya Saraswati sõnul on meil võimalik naasta hetketõe juurde ja elada edasi avatud südame, tänulikkusega iga imelise hetke eest, mis meile on antud. Tema kaaslane Terry Oldfield on maailmakuulus muusik ja helilooja, kes loob hinge puudutavat muusikat juba üle 30 aasta. Juuni algul jõuavad nad oma Euroopa tuuri "Namaste" raames ka Tallinna, et koos mantrate ja laulude ning pilvedes hõljuva unistava flöödi helide ja harmooniaga viia kuulajad sisemisele rännakule. Soraya Saraswati jutustas Alkeemiale lähemalt mindfulness meditatsiooni mõjust ja olemusest.

Mindfulness ehk hetkes olemise (kohaloleku) meditatsiooni ajalugu ulatub kaugetesse aegadesse.

Esialgu kasutati neid põhimõtteid joogas, taoismis, chi gun'is ja budismis hingamise kontrolliks ja kontsentratsiooniks. Samu tehnikaid kasutatakse kristluses, judaismis ja islamis.

Viimasel ajal on Kohaloleku meditatsiooni hakatud palju kasutama ka kliinilises psühholoogias isikuhäirete ravis, samuti depressiooni, ärevushäirete- ja valuravis.

Elutempo ja informatsiooni hulk on kaasaegses maailmas palju kiirem ja suurem, kuid meie aju ja keha on jäänud samaks. Paljud muretsevad selle pärast, milline näeb välja nende keha, jättes oma mõtete hulga ja kvaliteedi tähelepanuta, sest seda ümbritsevad ju ei märka. Kuid meie mõtted peegeldavad end meie elus - mõtetes valitsev segadus ja kaos ei lase ka elul ja tervisel olla probleemivaba.

Seotud lood:

Kohalolekumeditatsioon aitab kõige sellega toime tulla. Paljudele on see omamoodi ajutreening, praktika, mis aitab säilitada tervist, et elada kvaliteetsemalt ja tervemalt, efektiivsemalt. Oma intervjuus räägib Austraalia joogatreener ja mindfulness meditatsiooni tunnustatud õpetaja Soraya Saraswati sellest, kuidas aitab teda see õpetus. Samuti muusikast, mida teeb tema abikaasa Terry Oldfield, kellega koos nad oma Euroopa turnee "Namaste" raamis Tallinna külastavad, andes siin kontserdi ja korraldades meditatsiooni töötoa.

Mis asi on mindfulness ehk hetkes olemine?

Mindfulness on hetke tabamine "nagu ta on" - lapseliku süütuse ja uudishimuga. Iga kogemuse nägemine ilma teda eelarvamuste, hirmude ja foobiatega meie minevikust koormamata. Mindfulnessi meditatsiooni abil teadvustame oma keha hetketeadlikkuse kogemust, jälgime hingamist ja kõiki tundeid ja emotsioone, mida märkame. See on lihtne jälgimine ilma hinnanguteta või kohustuseta mõista, reageerida või sildistada oma kogemust. Me lihtsalt jälgime seda, mis toimub loomise viimasel piiril, mis on alati just nüüd.

Kuidas on meeletäius sind aidanud?

Hetkes olemisest saab eluviis koos suurema tähelepanuga praegusele hetkele. Just elu keerulistel etappidel olen ma rakendanud "aktiivse mindfulnessi" printsiipi kõige tervendavamalt. Kui mu poeg suri, olles seitsmeteistkümne aastane, oli kaotusevalu määratu ja väga sügav. Just need printsiibid aitasid mul toime tulla oma leinaga ja elada edasi - loobuda meele eelarvamustest ja mõistuse piinadest ja aktsepteerida "seda mis on", isegi kui üldse ei tahtnud. Valusad kogemused teevad meid sageli tuimaks, vihaseks, ükskõikseks või kartlikuks, kuid meil on võimalik hetketõe juurde ja elada edasi avatud südame, tänulikkusega iga imelise hetke eest, mis meile on antud.

Aru saamine kõige meid ümbritseva ajutisusest on hetkes olemise meditatsiooni väga tähtis osa. Elu on hetkest hetke liikumise kogemus. Eelnevatel kogemustel põhinevad ootused ei lase meil elada elu "nagu ta on" igas hetkes.

Otse loomulikult ei tähenda see, et väljakutseid enam ei ole. Elu on duaalsuse pidevalt muutuv kogemus, kuid me suudame jääda tasakaalu, kohtudes hetkega just sellisena, nagu ta on. Me suudame õppida jääma jõe vabasse voolu, selle asemel, et rabeleda vastuvoolu toimuvale. Lastes minna oma hetketrotsil, tunneme tänulikkust ja kergendust, mis aitavad meid igapäevaselt.

Muusika annab hingele tiivad

Öeldakse, et muusika annab hingele tiivad, minnes mööda teadvusest ja lubades meil tunda tugevamalt. Muusika suudab panna meid nutma või naerma, tantsima, või vajuma tardumusse. Meditatsioonimuusika on meedium, mis aitab meil vabaneda teadvuse pidevast segavast tegevusest. Ta pakub lihtsat fookuspunkti ja võib aidata õrnalt vabastada sügavale peitunud tunded ja emotsioonid. Kui muusika on õige sagedusaega, võib see meid puudutada väga sügavalt.

Terry flöödimänguviis on just selline. Koos mu juhtiva häälega tundub tema muusika lubavat inimeste langeda väga sügavale sisemisse rahulikkusesse. Me oleme leidnud viisi, kuidas me saame töötada koos rühmadega, mis pakuvad inimestele võimalust minna mööda oma mõistuse kiirustamisest, sügavalt lõdvestuda ja leida oma sisemine rahu - mõnikord esimest korda nende elus...

Me julgustame alati inimesi meie töötubades kaasa laulma. Laulmine aitab meil loobuda oma tagasihoidlikkusest ja avada südamed just kõige meeldivamal viisil. Lauldes südamest, ei saa me mõelda. Terry ja mina jagame mantraid ja hingelisi laule kõigiga, luues kõiki puudutava ühtsustunde, mis aitab meil loobuda eraldatusest ja üksildusest. Me kõik otsime armastust ja aktsepteerimist ja just nii saavad ego eelarvamused ületatud ja uus tänulikkus meis tõuseb.

Käisime Tallinnas kolm aastat tagasi ning meil on väga hea meel, et saame taas jagada oma armastust ja rõõmu eesti inimestega - nii kontserdil kui ka mindfulnessi meditatsiooni retriidil.

Soraya Saraswatiga vestles Lilia Märtmaa

Soraya Saraswati ja Terry Oldfield annavad kontserdi teisipäeval, 7. juunil kell 19 KUMU auditooriumis. 8.-9. juunil kell 19-22 toimub nende kaheõhtune retriit "Mõtete pühapaik" Tervendavate Helide Keskuses Tallinnas (Uus tn 19).

Vaata sündmuse Facebooki lehte ja lisainfot Tervendavate Helide Keskuse kodulehelt, piletid on saadaval Piletilevis.

Tutvu ka kirjastus Pilgrim poolt välja antud "Mindfullness" värvimisraamatuga, mis sobib kõigile, eriti aga täiskasvanutele, kes tahaksid argiaskelduste keerises pisut lõõgastuda.

KOMMENTEERI!