Kuigi võib tekkida tunne, et ärevus närib lakkamatult su aju, ei pea sa vegeteerima nagu zombi. Tehes päeval ja öösel sobivaid harjutusi, suudad ärevuse voodist eemal hoida ja saad viimaks magada.

Mõned soovitused päevaseks ajaks, mis aitavad paremini magada.

• Tee trenni. Füüsiline tegevus tuleb unele kasuks.

• Joo vett. Isegi kerge vedelikupuudus mõjutab keha funktsioneerimist ja und.

• Kasuta teadlikkust, et mõtteid mujale juhtida. Kui päevasel ajal ärevust vähendad, tuleb see ka unele kasuks.

• Enne voodisseminekut söö väheses koguses midagi tervislikku. Hea valik on näiteks täisteratooted, soolata pähklid, proteiinirikkad toidud ja kiivid (mis sisaldavad serotoniini).

• Loo endale mingi lihtne öörituaal. Vähenda valgustust, joo veidi rahustavad teed, kuula rahustavat muusikat või tee midagi muud väheaktiivset. Väldi helendavaid ekraane, mis stimuleerivad aju.

Mõned soovitused öiseks ajaks, kui ärevus sind ärkvel ja rahutuna hoiab.

• Tõuse voodist. Mine teise tuppa, et su meel lõhuks seose "voodi" ja "äreva vähkremise" vahel.

• Leevenda pingeid venitustega. Kasuta rahulikke liigutusi, nagu jooga või tai chi, või lihtsalt venita lihasgruppe endale omases stiilis.

• Kasuta järkjärgulist lihaste lõdvestamist. Alustades varvastest, pinguta ja lõdvesta iga lihasgruppi. Pinguta neid mõne sekundi vältel ja lase siis lõdvaks.

• Kasuta aroomiteraapiat. Hinga sisse eeterlike õlide hõngu, kasutades õlilampi või pane peale mõnd kreemi. Lavendel ja kummel mõjuvad eriti rahustavalt.

• Hinga ja mediteeri. Sule silmad, hinga aeglaselt ja sügavalt ning lase mõtetel lihtsalt tulla ja minna. Ära ürita neid peatada ja ära hoia neist kinni. Keskendu lihtsalt hingamisele.

Seda laadi asju regulaarselt tehes saad ärevuse üle võimu, nii et oled sellest vaba päeval ja saad öösel magada.

KOHE TEGEMISEKS! Vali välja üks või kaks tegevust, mida juba tänase päeva ja õhtu jooksul teha. Tee neid vähemalt nädal aega järjest. Uusi tegevusi võta juurde ühekaupa, et su aju ja keha jõuaksid iga uue väikse rituaaliga harjuda.