Jalgrattaga sõitmisel on palju eeliseid tervise seisukohast. Kui jooksmisel langeb peamine koormus jalgadele, siis nüüd jaotub see lisaks veel juhtrauale, sadulale ja pedaalidele. Seega on spordiala väga sobiv ka liigeseprobleemide ja ülekaalu korral. Samuti on jalgrattasõit hea spordiala vahelduseks ka teiste alade tegijatele.

Jalgrattasõidu positiivne toime:

- jalgrattasõit ei koorma liigeseid
- jalgrattasõit sobib nii ülekaalulistele kui liigeseprobleemide korral
- jalgrattasõit toimub värskes õhus
- jalgratas pole vaid spordivahend, soovitavalt ka igapäevane liiklusvahend
- jalgrattasõidus on harjutuspaika lihtne leida
- jalgrattaga sõitmine tugevdab südame - vereringet, hingamist ja ainevahetust
- jalgrattasõidus on koormust lihtne doseerida
- jalgrattaga võib sõita igas vanuses
- jalgrattasõit on väga sobiv viis matkamiseks
- jalgrattasõitu kõrge eani harrastades võib hapniku tarbimine 70a. vanuses olla sama kui 40a. vanusel spordiga mittetegelejal.

Jalgrattasõit on positiivne ka mitmete haiguste ennetamiseks ja ravis. Spordiala mõjub soodsalt kõrge vererõhu vastu, jalgrattasõitu kasutatakse taastumisel mitmetest vigastustest ja haigustest.

Allikas: www.trimm.ee