Selleks, et paanikahooge vältida ja nendega edukamalt toime tulla, on hea teada, mis vallandab paanikat. Siin on viis levinud põhjust:

• Enamus paanikahoogudest vallandub seetõttu, et te pole juba pikemat aega oma kõhutunde häält kuulda võtnud.

• Kõhutunne erineb teadlikust mõtlemisest selle poolest, et see kunagi ei argumenteeri. Niisiis, kui te hakkate kaaluma argumente, kas peaksite midagi tegema või tegemata jätma, siis olete omadega teadlikus mõtlemises kinni ja ei kasuta enam alateadvuse uskumatult täpseid ja tarku otsustamismehhanisme.

• Pidevalt negatiivne mõtlemine ja juurdlemine ahistab päev päeva järel aju ja põhjustab seda, et inimesel hakkavad ilmnema ärevushäired ja paanikahood.

• Vahetevahel võib paanikahoogudel olla ka mõni kehaline põhjus, kuid need ei vii kunagi regulaarsete ja korduvate paanikahoogudeni. Nende põhjuseks on alati vaid negatiivne juurdlemine.

• Ärevushäirete kehalised sümptomid on esile kutsutud neurotransmitterite poolt. Te ei ole ei kehaliselt ega ka psüühiliselt haige. Üksnes teie psüühe tahab teile just sellisel moel teatada, et tingimata peaksite oma elus midagi muutma.