1. Alusta hommikut klaasi või kahe sooja veega.

2. Kui sinu menstruatsioonitsükkel on ebaregulaarne, siis on kõige olulisem muuta oma elu muud valdkonnad regulaarsemaks ja järgida kindlat elurütmi. Nadi shodhana pranajaama regulaarsest praktiseerimisest on abi ka hormonaalsüsteemi tasakaalustamisel. (Hormonaalsüsteemi tasakaalustavatest taimedest on juttu peatükis, mis räägib üleminekueast ja menopausist. Samuti on eraldi peatükis kirjeldatud nadi shodhana pranajaama harjutust.)

3. Ägeda haiguse korral on kõige olulisem anda endale puhkust ja rahu.

4. Krooniliste tervisehädade korral on vaja muuta oma käitumis- ja mõtlemisharjumusi ning õrnalt toetada keha tervenemist ja taastumist, luues selleks tingimused ellu rohkem rutiini tuues ning kehale sobivat toitu ja taimeravi pakkudes. Oskuslikult kasutatud taimed tervendavad inimest, leevendavad sümptomeid ja edendavad teadvust.

5. Tihti öeldakse, et kõik hädad tulevad valest või negatiivsest mõtlemisest. Kindel ja mõnus viis on muuta mõtlemist meeldivate kehapraktikate abil. Et keha ja meel on üks tervik, siis on võimalik muuta mõtlemist positiivsemaks, ellusuhtumist armastavamaks ning leebelt vaigistada meid piinav sisemine kriitik, kui kohtled oma keha hellalt ja kohaldad uusi kehasõbralikke harjumusi.

6. Kahjulikest harjumustest tuleks samuti loobuda aeglaselt ja endale andestavalt, sest kiire loobumine tekitab stressi ja viib omakorda keha ja meele tasakaalust välja.

Autor: Mirjam Hakkaja