Verivorstid, piparkoogid, glögi ja muud hõrgutised, mida jõululaud tavaliselt täis on kutsuvad pahatihti sööma rohkem kui vaja. Kehakaal kipub sellest kergesti suurenema, eriti kui süüa palju ja juua kaloririkkaid jooke ning vähe liikuda. Lisakilosid on aga võimalik vältida, kasutades järgmisi nippe:

1. Võta ainult üks taldrik ning ära tõsta juurde rohkem kui korraga taldrikule mahub.

2. Ära võrdle seda, mida ja kui palju teised söövad. Isegi kui sööd vähem kui oma lauakaaslane ei tähenda see, et sööksid vähem kui sinu keha vajab.

3. Vali võimalikult puhast toit, näiteks heeringas, lõhe, muna, liha.

4. Ole ettevaatlik rasvaste kastmetega, suures koguses leiva, maiustuste ja alkoholiga.

5. Tavaliselt ei ole jõululaual väga palju köögivilja. Kui valmistad ise toitu, proovi kindlasti lisada salatit. Mõnus jõulusalat, lisandiks granaatõun, pähklid või apelsinid.

6. Proovi süüa rahulikult ja aeglaselt, nautides iga suutäit, mitte toitu ahmides.

7. Võta jõululauda kui mõnusat vaheldust igapäevarutiinile ning naudi toredaid hetki koos perekonna, sõprade ja lähedastega. Las jõuluõhtu keskmeks olla just suhtlemine, mitte toit.

Allikas: Kaaluabi.ee