Tegelikult oled sa alati suuteline oma eluga ja kõigi ärevust tekitavate situatsioonidega toime tulema, sest ärevate mõtete tekitatud mäed on võimalik taas mutimullahunnikuteks kahandada. Proovi alljärgnevat sammsammulist protsessi.

• 1. samm. Pane tähele, mis juhtub siis, kui mõtled suurtest probleemidest ja nende tagajärgedest. Märka intensiivset muretsemist, aga-kui küsimusi ja hirme.

• 2. samm. Lõpeta see tegevus, millega ametis oled, ja hinga paar korda sügavalt ja aeglaselt sisse, et tasakaalu leida ja närvisüsteemi rahustada.

• 3. samm. Tee kindlaks, mille pärast sa muretsed. Pane oma muremõtted paberile kirja, kui see võimalik on - võta esmaseks märksõnade kirjapanekuks viis minutit ja siis lõpeta.

• 4. samm. Nüüd, kui mured on sinu ees paberi peal, lammuta need lahti. Just nagu päris mägi pole üks suur kalju, vaid koosneb erinevatest pinnakihtidest, nii koosneb sinu mägi ärevatest mõtetest. Vaatle oma muresid ükshaaval, mitte ühe suure puntrana.

• 5. samm. Nüüd hakka mäge vähendama, tehes mutimullahunnikuid. Lammuta mured tükkideks, et nendega oleks kergem hakkama saada.

• 6. samm. Vali välja vaid üks mutimullahunnik, üks muretsema panev mõte, mis sind enim painab. Keskendu nüüd vaid sellele ühele probleemile ja mõtle, milliseid tegelikke samme saaksid astuda, et seda probleemi vähendada?

• 7. samm. Jätka mäe mutimullahunnikuteks lammutamist ja seejärel nende väikeste mullahunnikute lammutamist.

Mägede mutimullahunnikuteks muutmine on protsess, mis nõuab palju tööd ja aega, kuid kannatlikkuse ja järjekindlusega saad oma ärevusemäest viimaks võitu.

Katkend on pärit kirjastuse Pilgrim poolt välja antud Tanya J. Petersoni raamatust "101 viisi, kuidas vähendada ärevust".