Õnnelik aju: 4 tehnikat, kuidas suurendada oma elus õnnetunnet



Õnnelik aju: 4 tehnikat, kuidas suurendada oma elus õnnetunnet
Leia endas rõõmFoto: depositphotos.com

"Mis on elu mõte?" küsib Tema Pühadus dalai-laama ja vastab ise: "Ma usun, et elu mõte on vältida kannatusi ja leida õnn." Iga inimese ülesanne on end arendada ja õppida, kuidas muuta rõõm põgusast tundest kestvaks omaduseks. Kestev sisemine rõõm annab meile energiat ning viib rahuldust pakkuva ja tähendusrikka eluni, vahendab Joogateraapia.ee.

Paratamatult kerkib küsimus: kuidas saame tunda õnnetunnet, kui elu toob kaasa kannatusi ja muresid, kui meie ümber on nii palju hävingut ja valu? "Me põhjustame suure osa oma kannatustest ise, nii et loogiline on, et me peaksime ise suutma tekitada ka rohkem rõõmu. See sõltub suhtumisest, vaatenurgast ja reaktsioonidest, mis me olukordadesse ja suhetesse teiste inimestega kaasa toome. Kui asi puudutab isiklikku õnne, saame üksikisikuna palju ära teha," julgustab dalai-laama.

Neuroteadlane Richard Davidson on läinud veel kaugemale - uurides inimese aju, on ta jõudnud järeldusele, et tänu meie võimekale ajule on igaühes meis olemas potentsiaal tunda end kestvalt rõõmsa ja õnnelikuna. Davidson on võtnud aju kaardistamise uurimuse kokku ühtseks õnneliku aju teooriaks:

1. Meie ajul on võime säilitada positiivset meelelaadi. Ehkki meile tundub, et hea tuju tuleb ja siis lihtsalt haihtub õhku, on siiski hea teada, et saame selle säilitamiseks ise midagi ära teha. Üks lihtne viis selle võime arendamiseks on tänulikkus. Kirjuta näiteks iga päeva lõpuks üles 5-10 asja, mille eest möödunud päevale võiksid tänulik olla. Dalai-laama soovitab siin praktiseerida ka kaastundlikust suhtumisest kaasinimestesse.

2. Selle kõrval on meil suurepärane võime toibuda negatiivsest meelelaadist. Meil tuleb õppida, kuidas seista kannatustele vastu nii, et need õilistaksid meid, mitte ei murraks. Sel juhul teeme raskused läbi ilma, et muutuksime ise kibestunuks ja kalgiks, kanname südamevalu, aga jääme ise terveks. (Huvitav, on see, et esimene ja teine võime on teineteisest täiesti sõltumatud. Inimene võib osata säilitada positiivset meelelaadi, aga langeda kergesti negatiivse meelelaadi sügavikku, millest on keeruline taastuda.)

3. Meditatsioon aitab arendada aju võimet keskenduda ja vältida mõtte uitama minemist. Õpi mediteerima! Arvukad psühholoogilised uurimused on näidanud, et inimesed, kes regulaarselt mediteerivad, on keskmiselt õnnelikumad ja eluga rohkem rahul.

4. Mis eriti hämmastav - meie ajul on lausa spetsiifiline võime olla lahke ja helde! Pole siis ime, et tunneme end hästi, kui oleme teiste inimeste heaks midagi teinud, neid puhtast südamest aidanud. Sellega kaasnevat tunnet nimetatakse ka ülendavaks tundeks.

Loe veel

Seotud lood:

Kui neid nelja võimet arendad, saab rõõmust sinu igapäevane kaaslane. Lisaks sinule endale saavad kasu sellest ka need, kes on su lähedal.

Autor: Kadi Kütt

Allikas: Joogateraapia.ee

KOMMENTEERI!