1. Tee vahet enesearendusel ja enesehoolitsusel. Kõigepealt peaksime mõistma, et enesearendus ja enesehoolitsus ei ole alati üks ja seesama. Kuigi meie soov hingeliselt, vaimselt ja füüsiliselt areneda on positiivne, on enesearendamine sageli siiski raske töö. Enesehoolitsus aga võimaldab meil hetkeks hinge tõmmata. See, et õppida, kuidas end arendada ja paremaks muuta, on uskumatult oluline ja kasulik, aga kui me tegeleme enesehoolitsusega, peame lubama oma vaimule puhkust ja olema oma kehas kohal.

2. Ära tee midagi (või kui teed, siis võimalikult vähe). Me veedame nii palju aega ringi tormates ja oma igapäevaseid toimetusi tehes, et unustame puhata, isegi kui oleme kurnatud ja ülekoormatud. Selle asemel, et liikuda kiiremini ja teha veel rohkem, võta endale hetkeks aega, et imetleda loodust, ja lase oma meeled vabaks. Sa võid võtta kaissu oma lemmiklooma, kududa, värvida oma laste värviraamatuid, leotada jalgu soojas vees või imetleda oma lemmikmaali. Proovi kõike, mis tundub lõõgastav - ja seda ilma igasuguse põhjuseta.

3. Muuda oma elukeskkond meeldivamaks. Mõnikord võivad väikesed muutused, nagu näiteks lilled elutoa laual, teha su enesetunde paremaks. Ma panen näiteks sageli, kui ma tööd teen, küünla põlema. Kui ma hakkan jooma oma rohelist mahla, kallan ma selle veiniklaasi, sest nii tundub see veel nauditavam. Kui sa keskendud sellele, kuidas muuta oma igapäevane elu meeldivamaks, siis märkad, et need väikesed, kuid olulised muutused parandavad märgatavalt su enesetunnet. Vaata enda ümber ringi ja küsi endalt: kuidas ma saan teha oma elukeskkonna meeldivamaks?

4. Alusta naudingute päeviku pidamist. Meil võib olla nii kiire, et me ei märkagi, mis meile oma elu juures meeldib. Tee omale harjumuseks kirjutada igal õhtul päevikusse üles, mille eest sa oled tänulik ja mis pakkus sulle sel päeval naudingut. Siin ei ole miski liiga tähtsusetu, olgu see lihtsalt jahutav tuulehoog või kaunis hetk oma armastatuga, igal juhul pane see kirja. Nii saad tuua oma ellu rohkem rõõmu ja märgata, kui palju head ja ilusat on sinu ümber.

5. Puhu oma "rõõmumull" suuremaks. See on üks mu lemmikharjutusi, mis aitab mul end õnnelikuna tunda. Kui sul on mõni vaba hetk, kas siis jalutades, kedagi oodates või midagi muud tehes, mõtle teadlikult millelegi, mis teeb sulle rõõmu või paneb sind naerma või mille eest sa oled tänulik. Keskendu sellele ja tunneta seda positiivset emotsiooni oma kehas, lubades nii õnneenergial levida. Minu jaoks on see nagu soe mull mu südames, ja kui ma keskendun asjadele, mis panevad mind end hästi tundma, siis see mull suureneb. Tee seda nii sageli kui võimalik. Mida rohkem me oleme selle õnneenergia mõju all, seda imelisemad asjad hakkavad meie elus juhtuma. Pärast seda, kui ma avastasin enda jaoks selle harjutuse, leidsin ma ühe Paramahansa Yogananda tsitaadi, mis selgitas, mida ma olin intuitiivselt teinud, et tunda rohkem rõõmu. Kui su teadlikkuse merre tekib väike "õnnemull", hoia sellest kinni ja hakka seda suuremaks puhum. Mediteeri sellest ja see kasvab suuremaks. Jätka mulli puhumist, kuni see lõhkeb ja muutub rõõmumereks.

6. Tee ennast ilusaks. See ei ole edevus, kui sa võtad iga päev enda jaoks aega, et panna selga riided, milles tunned end hästi, ning värvida silmad ja huuled; see on oluline moodus enda eest hoolitsemiseks ja oma ilu nautimiseks. Kui me varjume halvasti istuvatesse riietesse ega hoolitse oma juuste eest, siis tähendab see, et veame end alt. Veetes igal hommikul viis või kümme minutit peegli ees,et seada korda oma soeng, jumestus ja riided, saame terveks päevaks positiivset energiat. Kui sa näed oma ilu ja püüad seda rõhutada, siis see on enesearmastuse ja lugupidamise väljendus.

7. Keskendu unele. Liiga paljud meist ei maga piisavalt ja on aeg pöörata sellele rohkem tähelepanu. Mind on aidanud näiteks see, et ma mõtlen juba varakult ette, kui kaua aega mul tegelikult kulub, et end magamaminekuks valmis seada. Mina näiteks vajan enne voodisse minekut 75-90 minutit, et pesta ja mõnikord ka lõõgastumiseks joogaharjutusi teha. (Ma tõesti naudin seda igapäevast harjumust, mida paljud nimetavad paljaks ajaraiskamiseks.) Seda teades saan ma alustada piisavalt vara, et jõuda õigeks ajaks magama. Oluline on ka vaadata, kuidas me kasutame oma uneaega. Uuringud näitavad,et arvutiekraanilt tulev valgus, digitaalsed lugemisseadmed ja televiisor võivad meie und segada, seega tuleks televiisor ja kõik digitaalsed seadmed vähemalt tund aega enne magamaminekut välja lülitada. Selle asemel täida oma naudingutepäevikut või siis loe raamatut või ajakirju.

8. Püüa tuua igapäevastesse tegevustesse rõõmu. Kui sa teed oma igapäevaseid toimetusi, siis küsi: kuidas ma saan selle meeldivamaks teha? Näiteks on minu jaoks koristamine palju meeldivam, kui ma kuulan mõnda audioraamatut. Toidupoes järjekorras seismine on palju meeldivam, kui ma mõtlen asjadele, mis mind erutavad. Luba raadiost tuleval muusikal end kaasa viia või vaata lähemalt rohukõrt ning imetle selle ilu ja tugevust. Püüa kõigest innustuda! Märka, kui rahustav on hoida sooja teetassi oma käte vahel. Seisa väljas, sule silmad ja suuna nägu päikese poole ning tunneta, kuidas soojus poeb su hinge. Selle asemel, et oma lapsele kiigel hoogu teha, mine ka ise kiikuma. Hüppa basseini ja ole kohal, kui tunned, kuidas vesi su jalgu silitab. Kui sa oled vallatu ja lapsemeelne, ei muuda see su IQ-d väiksemaks. Optimism ei tähenda naiivsust. Naistena peame olema valmis pidevalt muutuma. Mõnikord on meil vaja pidada tõsiseid ärikoosolekuid, kuid see ei tähenda, et pärast seda ei võiks me lubada positiivsetel emotsioonidel enda üle võimust võtta.

Kui me suudame vabastada end tõketest, mis takistavad enesehoolitsust ja naudinguid, ning hakkame tunnustama nii ennast kui kõike seda head, mis meid ümbritseb, suudame lõpuks märgata ning omaks võtta seda valgust ja armastust, mis on alati olnud meie ümber. Just siis toimub tõeline imeline muutus, mitte ainult meie südames, vaid ka meie kehas.

Allikas: Jessica Ortner "Lahendused koputamise kaudu - kaalulangus ja füüsiline enesekindlus", kirjastus Pilgrim

KOMMENTEERI!