7 nippi, kuidas kaamosest tervena välja tulla


7 nippi, kuidas kaamosest tervena välja tulla
Foto: depositphotos.com

Loodusterapeut Kaia-Kaire Hunt leiab, et pikad pimedad tunnid ongi pigem mõtisklemiseks ning puhkamiseks. "Loomulik looduse rütm tingib selle, et suve sooja ja valgusega jaksame aktiivsemalt tegutseda, pime sügistalv on aga puhkamiseks ja taastumiseks," toob raamatu "Emotsioonide alkeemia" autor välja vajaduse oma keha kuulata. Siin on tema seitse soovitust, kuidas ennast ka praegu hästi tunda.

1. Ära püüa võimatut. Pime aeg ja looduse aastaringi täitumine ongi vaikelu aeg. On täiesti normaalne tunda end praegusel ajal rohkem väsinumana, letargilise või isegi kurvana. Pea meeles, et end vahel kehvasti tunda on täiesti normaalne - ei pea kogu aeg olema ülimalt rõõmus või ülevoolavalt heas tujus. Meie elu koosnebki duaalsusest.

2. Ära pinguta end üle. Meie keha pole ette nähtud talvel toimetama samas rütmis nagu suvel, valguse ja soojaga. See, et jõuad vähem, oled unine ja vajad rohkem und ei ole kuidagi imelik, vaid normaalne looduse rütm. Luba endal kulgeda, taastuda, puhata.

3. Meenuta tänutundega inimesi, kes on sinu elus olnud ja rõõmu toonud. Leia mingi toetav rituaal nende tänulikkusega meenutamiseks - pane mälestuseks küünal mõnele kallile lahkunule või vii metsa väike annetus mõeldes sellele inimesele. Eluringi üle mõtisklemine ning lahkunutega suhtlemine on normaalne ja tervistav tegevus, eriti praegusel hingedeajal.

Seotud lood:

4. Kosuta ennast soojusega. Luba endale mõnusaid saunateraapiaid või sooja õliga massaažiprotseduure, kosuta end soojade vürtsikate toitude ja jookidega. Mõnus (alkoholivaba) glögi või sooja õliga peamassaaž enne magama minekut tagab ka parema unekvaliteedi.

5. Analüüsi oma tundeid. Kui kipud liialt nukrutsema, siis leia üles need minevikumõtted, mis sulle kurvameelsust toovad. Ehk on just nüüd käes aeg millestki lahti lasta, midagi ära lahendada. Väike tagasivaatamine enda elu takistavatele uskumustele, eriti sügistalvel, on igati tervitatav tegevus. Kui minevik liialt endas kinni hoiab lausa depressiooni kaasa toob, leia endale abi. Ükskõik, milline on olnud minevik, tea, et alati on võimalik luua paremat tänast ja homset. Abi otsimises pole midagi valet ega samuti pole see nõrkuse või allaandmise tunnus.

6. Ümbritse end inimestega, kes aitavad sul enda sees luua turvatunnet. Pea meeles, et iga inimene on väärtuslik omama enda ümber aitavaid ja toetavaid inimesi. Kui elu on läinud nii, et sul on sellistest inimestest puudus, siis leia võimalus enda sees ümber töötada see uskumus, mis ei luba sul häid inimesi enda ellu.

7. Mediteeri. Isegi siis, kui sa ei arva mediteerimisest midagi, võtta endale lihtsalt mõni vaikusehetk, et süveneda iseendasse. Sa ei peagi algatuseks mitte midagi muud tegema, kui leia endale vaikne ja privaatne koht, sulge silmad ja püüa mõned minutid hingata hästi rahulikult nina kaudu sisse ja suu kaudu välja. Loe neljani nii sisse hingates kui välja hingates. See pole imerohi, kuid korrates sama paar korda päevas ja mitmeid kordi nädalas märkad, kuidas oled aina rohkem tasakaalus ja meelerahus.

Autor: Kaia-Kaire Hunt

Allikas: Kaia-Kaire Hunt "Emotsioonide alkeemia", kirjastus Pilgrim

Loe lisaks: Kristallidega kaamose vastu: vaata järgi, milline poolvääriskivi sobib sinu tähemärgile sügismasenduse vastu võitlemiseks

Looduslikud vahendid masendusega võitlemiseks

Neerupealiste väsimus - kaasaja diagnoosimata epideemia

KOMMENTEERI!