Kõhulihaste harjutused ei aita just seetõttu, et võimalik ei ole treenida vaid ühte lihast - kui soovid omale kaunist kõhtu, ei piisa vaid harjutusest kõhule. Vajalik on alustada oma toitumisest ning teha jõutreeningut kogu kehale, et ainevahetust käivitada. Teekond kauni "six packi" poole algab tegelikult köögist.

Väga lihtne on endale liigseid kaloreid suhu pista, kuid rasvade põletamine on tunduvalt raskem. Seepärast alusta kalorite vähendamisest ning treeningute arvu suurendamisest. Treeningu puhul ei ole abi ühe konkreetse lihasgrupi treenimisest, vaid liikuma tuleb panna kogu keha lihased, sest mida rohkem lihasgruppe on treeningusse haaratud, seda parem.

Kui soovid lamedat kõhtu, peaksid sööma vähem kaloreid ning tegema vaheldumisi vastupidavus- ja jõutreeninguid. Jõutreeningu käigus võib alguses tekkida paar lisakilo, kuid neid ei pea kartma. Lihasmassi suurenedes suureneb ka rasvapõletus. Pea meeles, oluline on treenida mitte üksnes pealmisi kõhulihased, vaid ka sisemisi kõhulihaseid.

Kas kaalutõusu korral kogunevad liigsed kilod just kõhule? Siit sulle mõned nõuanded, kuidas kõhurasvast vabaneda.

Kõhurasv on tervisele ohtlikum kui puusadele kogunenud rasv. Kõhule kogunenud rasv, mis asub siseorganite vahel, mõjutab negatiivselt nii vererasva sisaldust kui ka maksa tervist. Suureneb südame-veresoonkonna, dementsuse ning 2. tüübi diabeedi oht. Hea uudis on aga see, et kõhurasvast on võimalik vabaneda.

Kõhurasva vältimiseks ja vähendamiseks:

  • Treening kolm korda nädalas ennetab kõhurasva tekkimist ning samas vähendab efektiivselt juba tekkinud kõhurasva.
  • Söö madala glükeemilise indeksiga toitu, sest see hoiab kõhu kauem täis ning kokkuvõttes sööd vähem.
  • Naised võivad vähendada oma KMId, kui söövad suures koguses flavonoide. Neid leidub puuviljas, köögiviljas, tumedas šokolaadis ning rohelises tees.
  • Ära söö süsivesikuid õhtul hilja. Kõrge veresuhkrutase öösel suurendab rasvade salvestamist.
  • Vähenda alkoholi tarbimist, sest sealt saadud energia koguneb peamiselt kõhule. Ega ilmaasjata räägita õllekõhust, mis on kombinatsioon õlu kõrgest süsivesikutesisaldusest ning alkoholist.
  • Unusta kaal! Kui oled alustanud regulaarse treenimisega, võid alguses kaalus juurde võtta tänu lihaste arenemisele, samas kui vöökoha ümbermõõt ühes keha rasvaprotsendiga väheneb. Võta parem välja mõõdulint ning mõõda regulaarselt oma vöökohta.

Kui sul on vaja juba 24 tunni pärast olla lamedama kõhuga, siis siin on mõned kiired nipid, kuidas kaunim ja saledam välja näha.

1. Tarbi kaaliumirikkaid toiduaineid! Banaanid, avokaadod ja mandlid sisaldavad rikkalikult kaaliumi, mineraali, mis reguleerib keha vedelikutasakaalu. Kaaliumirikas toidukord aitab kehal talletada vaid hädavajaliku vedeliku. Nii väldid punnis kõhtu. Mineraal on kasulik ka lihastele ning jätab mulje, et need on tugevamad.

2. Eelista gaasita vett! Vesi aitab kehal vabaneda vedeliku kogumisest. Joo vähemalt 8 klaasi vett päevas. Kui treenid ja higistad palju, siis veelgi rohkem. Vesi aitab seedida ja päästab keha täis soolestikust. Viimane tekitab punnkõhu efekti. Väldi aga gaasilist vett, sest selle mõju on vastupidine, sest tekitab kehas gaase.

3. Söö troopilisi puuvilju! Ananass sisaldab ensüümi bromeliin, mis aitab toitu seedida ning kergendab seedeprotsessi. Papaial on samasugune toime. Tulemuseks saledam keha ning peenem piht. Kiivis ja viigimarjaski leidub nimetatud ensüüme. Nii et puuviljasalatit valmistama!

4. Kohtu sõbraga! Ingver on kõhu parim sõber. See maitsetest tulvil juur rahustab kõhtu, vähendab gaaside hulka soolestikus, stimuleerib lisaks ainevahetust ning seedimist.

5. Joo teed! Tass teed teeb kõhu lamedamaks. Piparmünditee aitab sooltel rahuneda, võttes maha pinge, mis muidu võib tekitada kõhukinnisust ning -gaase. Sarnast mõju avaldab ka kummelitee. Roheline tee viib kehast liigse vedeliku välja. Seda võib juua nii soojalt kui külmalt paari sidruniviiluga.

6. Võta kurk silmadelt! Paistetuse alandamiseks ning silmade rahustamiseks on kurgiviilude kasutamine järeleproovitud nipp. Samamoodi mõjub see tegelikult ka seespidiselt. Aitab punnkõhtu vähendada, sest väljutab vedelikku.

7. Võiksid katsetada joogat, mis avaldab ka kiiret mõju. Liikumise abil stimuleeritakse soolestikku. Ülakeha pööramist nõudvaid harjutusi tehes stimuleerid siseorganeid ning seedimist.

8. Väldi halbu harjumusi ja "paisutavaid" toite! Närimiskumm tekitab sooltes õhku, mis võib põhjustada punnis kõhu. Sama efekt on klaaskompvekkide imemisel ning suitsetamisel. Seepärast loobu neist.

Allikas: Kaaluabi.naistekas.ee

KOMMENTEERI!