Munad aitavad kiiremini kaalu langetada ja täiskõhutunnet säilitada



Munad aitavad kiiremini kaalu langetada ja täiskõhutunnet säilitada
Väga oluline on valkude tarbimine hommikueine ajalFoto: depositphotos.com

Hiljutine uurimus näitab, et hommikueineks söödud valgurikkad munad võivad vähendada kaloritarbimist lõunasöögi ajal ning kogu ülejäänud päeva vältel.

Uurimuse käigus analüüsiti meeste kaloritarbimist lõunalaus ning leiti, et hommikusöögiks mune söönud mehed tarbisid lõunasöögil oluliselt vähem kaloreid kui need mehed, kes olid hommikusöögiks söönud vesikringlit (bagel). Varasemad uurimused on näidanud, et hommikueineks söödud munad on osana vähendatud kalorsusega dieedist aidanud dieedipidajatel kaotada kuni 65% rohkem kaalu kui hommikueineks söödud samaväärse kalorisisaldusega vesikringel.

"Üha rohkem leidub tõendeid dieedis sisalduva kvaliteetse valgu positiivsest mõjust tervisele üldiselt, kuid eriti oluline on valkude tarbimine hommikueine puhul," kõneles uurimuse autor, USA Connecticuti ülikooli toitumisteaduse osakonna professor Maria Luz Fernandez. "Me analüüsisime kahte tüüpilist hommikueinet ning palusime uuringus osalejatel iseseisvalt oma söögiisu hinnata. Hinnangutest selgus, et valgurikas hommikusöök peletab nälja eemale."

Hollandis 2008. aasta aprillis 35 000 nooruki seas läbi viidud uurimus näitas, et hommikueine vahelejätjatel on kaks korda suurem tõenäosus ülekaalulisuse tekkimiseks. Hommikueine sööjad olid saledamad, isegi kui nende poolt tarbitav kalorite hulk oli kokkuvõttes suurem.

Loe veel

Seotud lood:

Alternatiiv munadele

Alternatiivina munadele võid hommikueineks proovida orgaanilist liha ja pähkleid. Liha tõstab vere suhkrusisaldust aegamööda ja ühtlaselt. Pähklid on suurepärane kasulike rasvade allikas, mis hoiavad veresuhkru taseme pika aja jooksul ühtlase.

Mitte ainult kaalulangetamiseks

Hommikusöök annab meile võimaluse alustada iga päeva tervisliku ja toitva einega. Samuti tõuseb sellest elukestev tulu meie tervisele. Tervisliku hommikueinega kaasneb suurem tõenäosus, et meil on kogu ennelõuna vältel parem keskendumisvõime ning tootlikkus; meil on madalam kolesteroolitase, mis võib vähendada südamehaigustesse haigestumise riski, ning me tarbime rohkem vitamiine ja mineraalaineid.

Hommikusöök on eriti oluline laste ja noorukite jaoks. Ajakirjas Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine avaldatud uurimus näitab, et korralik hommikusöök aitab lapsel koolis paremini hakkama saada. Lastel, kes sõid regulaarselt hommikust, olid paremad tulemused lugemises ja matemaatikas, madalam depressiooni-, hirmu- ja hüperaktiivsuse tase. Nad käisid korralikult koolis, neil oli suurem tähelepanuvõime ning vähem käitumisprobleeme.

Allikas: Kaaluabi.ee

KOMMENTEERI!