Käes on kõrvitsaaeg: 12 põhjust, miks kõrvits on sinu tervisele kasulik



Käes on kõrvitsaaeg: 12 põhjust, miks kõrvits on sinu tervisele kasulik
Kõrvits on maitsev ja kasulikFoto: depositphotos.com

Kõrvits on hinnatud köögivili nii oma mõnusa ja maheda maitse kui ka tervisele kasulike omaduste tõttu. Kuna oktoober on tuntud kui kõrvitsakuu, siis loe, miks tasub sul just nüüd seda kasulikku vilja oma menüüsse julgesti lisada.

1. Vitamiinidest on kõrvitsas kõige rohkem karotiini, ületades selles osas sageli isegi porgandit. Mida kollasem on kõrvitsa viljaliha, seda enam sisaldab see karotiini. Maailma suures kõrvitsasortimendis leidub isegi sorte, mille karotiinisisaldus küünib 40 mg% piiridesse.

2. Kõrvits on suurepärane dieettoit ja kaalulangetaja sõber. Kalorsuselt on kõrvits sarnane lillkapsaga. 100 g kõrvitsat sisaldab vaid 28 kcal ehk pea 120 kJ energiat.

3. Rahvameditsiinis on kõrvitsa viljaliha neerude ja kusepõie tegevuse parandaja ja mõjus vee-eemaldaja. Kõrvits sobib südame- ja veresoonkonnahaigetele tursete vähendajaks.

4. Unetuse korral soovitatakse juua kõrvitsamehu koos meega. Õhtuti sellist mehu juues tulevat hea sügav uni, mis kestab hommikuni.

5. Kõrvits on ka põletikuvastane ning põietalitust parandav. Raviks juuakse kõrvitsamehu korraga 1/2 klaasi kaks korda päevas.

6. Mädanevatele haavadele, põletustele ja ekseemi korral pannakse haiguskolde peale õhukesi kõrvitsaviile, mida sageli vahetatakse.

Seotud lood:

7. Kõhukinnisuse korral on soovitatav süüa kõrvitsat (soodustab sooletegevust). Sel juhul soovitatakse teda süüa toorelt mõned viilud päevas nagu arbuusi. Rikkaliku pektiinisisalduse tõttu sobib kõrvits puhastuskuurideks juhul, kui organismi on ladestunud raskmetalle ja teisi kahjulikke ühendeid.

Loe veel

8. Spetsialistide sõnul aitab kõrvitsaseemnete menüüsse lisamine parandada südametegevust ja veresoonkonna tööd. Seemnetes on märkimisväärne hulk mangaani ja kaaliumi ning karotiini, mis kõik vähendavad südamehaiguste riski.

9. Kõrvitsaseemned on ainukesed seemned, mis neutraliseerivad happelist toitu - kõrvitsaseemnetest on seega kõrvetiste puhul.

10. Ammusest ajast on tuntud kõrvitsaseemnete kasutamine kõhuusside väljaajamiseks.

11. Kui tarvitade lisaindeid B-grupi vitamiinide puudujäägi leevendamiseks, siis proovige kõrvitsaseemneid. Kõrvitsaseemned on hea vitamiin B allikas - sisaldades tiamiini, riboflaviini, niatsiini, pantoteenhapet, B6 vitamiini ja folaatide.

12. Kõrvitsaseemneõli on hinnatud abivahendiks aga meestele eesnäärmeprobleemide korral (ka vähi ennetusena). Kuna õli sisaldab ka looduslikke fütoöstrogeene, turgutab kõrvitsaseemneõli samal ajal postmenopausis naiste tervist. Õli vähivastane toime tänu selles sisalduvale seleenile ja tsingile on juba kinnitust leidnud. Ka põievaevustele saab sellest leevendust. Tsink mõjub lisaks hästi ka silmade tervisele.

Allikas: Maakodu.delfi.ee, Sojapood.ee, Telegram.ee

Loe lisaks: Hapendatud toite tasub süüa aasta ringi

Lehkav roos võib olla sinu tervise üks parimaid sõpru! Loe küüslaugu tervislikest omadustest

Olgu toit sinu ravim: haiguste ennetamine looduslike vahenditega

10 võimsat looduslikku antibiootikumi tervise turgutamiseks ja immuunsüsteemi tugevdamiseks

Seitse nippi, kuidas kasutada mett oma keha eest hoolitsemisel

KOMMENTEERI!