1. Toiduports olgu sinu rusika suurune.

2. Hoia õhtu- ning hommikusöögi vahe 12 tundi. Keha loomulik puhastumine ja uuenemine lülitub sisse 9 tundi peale viimast toitu. Hoides hommiku- ja õhtusöögi vahe 12 tundi, tagad füüsilisele kehale igapäevaselt vajaliku loomuliku puhkuse, taastumise ja uuenemise.

3. Päeva kõige toekam söögikord olgu lõunasöök. See võiks olla tahke, sisaldada juurvilju, värsket salatit ja täisteratooteid, mis eelistatavalt on gluteenivabad (täisterariis, kinoa, hirss, tatar, amarant). Õhtusöök võiks olla vedelat laadi supp.

4. Mälu igat pala 24 korda. Ajusse jõuab signaal täiskõhutundest 15 minutit peale söömise alustamist. See tähendab, et tühja kõhu puhul jõuad sel ajal kuhjata päris mitu portsu, kui sa pole teadlik.

5. Vedelikku tarbi pool tundi enne sööki, eelistatavalt klaas leiget vett. Üldiselt toidu ajal vedeliku tarbimine soovitav pole, sest häirib toidu lõhustamiseks ning imendumiseks mõeldud ensüümide tööd. Kuiva toidu korral tarbi toidu kõrvale sooja vett, lonksudega. Toidujärgne vedeliku tarbimine võiks olla üks tund pärast toidukorda.

6. Nälja peletamiseks võta lonks vett, kuhu võib lisada natuke fruktoosi.

7. Vaheta taldrik väiksema vastu, võta väiksem kahvel, lusikas.

8. Ole täie tähelepanuga kohal, kui sööd. Tunne maitseid, pane tähele tekstuuri, haista lõhnasid, jälgi keha. Jälgi ka seda, mis mõtteid sa endale koos toiduga manustad.

9. Jälgi, kas oled peale sööki energiline, aktiivne, mõtteerk või uimane, hajali, väsinud. Kui midagi sulle ei sobi või kui sööd üle, siis järgneb sellele väsimusja loidus. Tee omad järeldused ning jäta need toidud ja kombinatsioonid oma toidusedelist välja, ükskõik kui paljukiidetud supertoit või kui head dieedisoovitused need ka olema peaks.

10. Eelista toidulaual orgaanilist, kodumaist päritolu toiduaineid.

11. Liigne küpsetamine kaotab toiteväärtust. Ideaalis võiks maksimum kuumutamine olla aurutamine ning vokkimine.

12. Väldi poolfabrikaate ehk säilitusainetega valmistoite.

13. Asenda suhkur ja saiakesed toormagusa ja/või kuivatatud puuviljade ning pähklitega.

14. Loobu magustoidust, kuna enamik suhkruid sisaldavaid toiduaineid ei sobi kokku mitte ühegi põhisöögikorra toiduainega.

15. Väldi plast- ja plekkpurgis hoitud sööke. Eelista klaas- ja paberpakendit või spetsiaalse inimsõbraliku märgistusega plastikut.

16. Hea toit on parima toiteväärtusega ehk on hooajaline ja orgaaniline.

KOMMENTEERI!