Toitumisnõustaja Liis Orava soovitused luu- ja liigesehaiguste leevendamiseks



Toitumisnõustaja Liis Orava soovitused luu- ja liigesehaiguste leevendamiseks
Tarbige C-vitamiini-rikkaid toite!Foto: depositphotos.com

Integratiivne terviseterapeut ja toitumisnõustaja Liis Orav jagab kasulikke toitumissoovitusi luu- ja liigeseprobleemide leevendamiseks. Pikemalt kuuleb Liis Oravat rääkimas tervisest ja toitumisest täna kell 14 Raadio 2 saates "Hallo, Kosmos!".

Nagu paljusid teisi haigusi, nii peetakse ka luuhõrenemist ja liigesehaigusi ennekõike läänelikust elustiilist tingitud tõbedeks. Oma traditsioonilisele elukorraldusele kindlaks jäänud loodusrahvaste hulgas on neid vaevusi harva. Haiguste vallandumise teeb tõenäolisemaks nn happeline elustiil: sage alkoholi- ja kohvitarbimine, suhkrurohke, rafineeritud jahu ja loomsete valkude rikas menüü, vähene liikumine ja kõrge stressitase.

Mõni lihtne soovitus luu- ja liigesehaiguste leevendamiseks

Sööge rohkem aedviljatoite! Luu- ja liigeseprobleemide korral võiks eesmärgiks olla võimalikult suurem taimetoidu osakaal menüüs. Kandke vaimustusega lauale värsked salatid, keedetud-küpsetatud köögiviljaroad, smuutid ja toormahlad.

Vähendage oluliselt happelist jääki jätvate toitude tarbimist! Happelise jäägiga on liha- ja piimatooted ning rafineeritud teraviljad (nt nisujahu), samuti kohv, maiustused ja magusad karastusjoogid. Kui muretsete endiselt kaltsiumi pärast, siis tuletage meelde, et elevandid hoiavad oma hiiglaslikud luud tugevad just taimse toiduga, kus leidub lisaks kaltsiumile ka ohtralt magneesiumi.

Seotud lood:

Kui olete pühendunud piimasõber, eelistage hapendatud tooteid - need on bakteriaalse eelseedimise käigus kehale paremini omastatavaks muudetud. Vaimustavalt võimas probiootiline organism on Tiibeti piimaseen, mille abil tehtud keefirist saab valmistada ka toitvaid smuutisid.
NB! Liigesevaevuste puhul on piimatooted reeglina vastunäidustatud!

Loe veel

Tarbige C-vitamiini-rikkaid toite! Osteoporoosi on vahel nimetatud ka luude skorbuudiks. C-vitamiini vähesus häirib luudele elastsust andva kollageeni tootmist. Võtke lahkelt tarbida astelpaju, peterselli ja brokolit! Kõige rohkem C-vitamiini sisaldavad Amazonase vihmametsades kasvavad camu-camu-marjad ja India karusmari (amla). Värskelt neid meil ei leidu, küll aga saab osta camu-camu- ja amla-pulbrit.

Häid rasvhappeid sisaldavatele lina-, chia- ja kanepiseemnetele lisaks võiks juurde tarvitada kvaliteetset kala- või kalamaksaõli. Erilist väärtust kannab endas krilliõli, mis sisaldab ka liigeste jäikust vähendavat astaksantiini.

Kasutage ajurveda iidset ravimit: segage 1 tl kvaliteetset mett poole teelusika orgaanilise Tseiloni kaneeliga ja võtke paar korda päevas tühja kõhuga.
NB! Tavapoodides müüdav kassia ehk Hiina kaneel ei sobi kaneeliraviks, kuna sisaldab liigselt maksale mürgiseid kumariine.

Jooge teeseenejooki (kombucha) - see sisaldab heade bakterite kõrval ka liigestele olulist hüaluroonhapet.

Kuidas luu- ja liigesehaiguste puhul oma menüüd korrigeerida ja elustiili muuta, mida teha ja mida mitte teha, et olla terve ja tugev, selle kohta loe pikemalt ja põhjalikumalt raamatust "Toida oma tervist", kust leiab palju häid praktilisi nõuandeid.

Autor: Liis Orav, integratiivne terviseterapeut-toitumisnõustaja

Allikas: Kirjastuselt Pilgrim ilmunud Liis Orava uus raamat "Toida oma tervist. Haiguste ennetamine ja tervise taastamine õige toiduvaliku ja loodusraviga"

Kuula Liis Oravat rääkimas pikemalt tervisest ja toidust täna, pühapäeval kell 14 Raadio 2 saates "Hallo, Kosmos!" ja SIIT ning esimest osa kaheosalisest minisarjast SIIT.

KOMMENTEERI!