8 nippi, kuidas leevendada liigsöömisest tekkinud raskustunnet



8 nippi, kuidas leevendada liigsöömisest tekkinud raskustunnet
Foto: depositphotos.com

Vahel juhtub ka kõige tublimate, toredamate ja targematega meie seast seda, et pidusöögist ja hõrgutistest lookas laua taga kaob mõõdutunne, kuna kõike head tahaks ju proovida. Kui oled üle söönud, siis tasub tarvitusele võtta nipid looduse varasalvest, apteegist ja vanarahvatarkuste hulgast. Siin on kaheksa viisi, kuidas saad liigsöömisest tulenevat ebameeldivustunnet leevendada, vahendab Makarikamaa.wordpress.com.

1. Kaneel on üks mu lemmikvürtse. Just see magus, imeõhuke ja helepruun Tseiloni, mitte too paksukooreline, mõrkjas ja pruunikaspunane Hiina kaneel kassia. Söögiorgia lõpetuseks on kaneel hõrk näksida nii seedimise tööleutsitamiseks kui hingeõhu värskendamiseks.

2. Nelk saab hakkama samaga. Et teada saada, kas tegu ka väärt kraamiga, pane nelgitera vette ujuma. See peab jääma hõljuma peanupp veepinnal või vajuma põhja. Viletsa kvaliteediga nelgitera heidab kohe vette külili.

3. Ingver sudib tööle seedemahlad ja lükkab toidu kiiremini liikuma. Nosi pärast laua tagant tõusmist ingveriviile, millele oled riputanud veidi Himaalaja või muud kvaliteetsoola.

  • Joo klaasitäis sooja vett, milles 2 tl ingverimahla või riivitud ingverit ja 1 tl mett.
  • Sega kokku 2 tl ingveri- ja 1 tl sidrunimahla, näputäis roosat ja sama palju musta soola ning ampsa sisse koos veega või ilma.
Seotud lood:

4. Piparmünt rahustab kõhuvaevad hetkega. Joo teed või nosi värskeid piparmündilehti.

5. Õunaäädikas võiks olla iga kodu rohukapis. Raskustunde leevendamiseks nirista seda 1 sl klaasitäie vee sisse, lisa sutsu mett ja lonksa 3-4 korda päevas.

6. Aktiivsöe tabletid vaigistavad täiskõhutunnet ja gaase.

7. Nux Vomica on homöopaatiline ravim, mis toob kergendust, kui kõht söögilaua taga istudes enam seelikusse või pükstesse ei taha mahtuda. Eesti apteekides müüakse seda looduslikku, hariliku strühniinipuu seemnetest saadud tohterdajat nime all Nux vomica-Homaccord, kus lisaks veel teisigi taimseid avitajaid.

8. Jalutuskäik paneb toidu liikuma ja krapsakamalt seedima, ehkki on viimane asi, mida kurguauguni täis olles teha tahaks. Topeltkasu saad, kui kõndides kõhtu naba ümbert ringikujuliselt masseerid.

Loe veel

Vitsuta nutikalt! Raskustunne tekib sellest, et umbes ühe liitri mahutavasse makku saadad sa toitu korraga tunduvalt enam. Ühe toidukorra seedimiseks kulub maol 2-6 tundi, ja siis tahab ta puhata.

Autor: Marika Makarova

Allikas: Makarikamaa.wordpress.com

Loe lisa: Parimad looduslikud kõhuvalu ja kõrvetiste leevendajad

Harjutused seedimise soodustamiseks ja enesetunde parandamiseks

3 idamaade rahvaravi soovitust, mis hoiavad kõhu korras ja immuunsüsteemi tugeva!

Parem seedimine: millised toiduained sobivad koos söömiseks, millised mitte?

KOMMENTEERI!