Joogafestivali ja Elustiilipäeva peakorraldaja Merit Raju annab nõu, kuidas mediteerida



Joogafestivali ja Elustiilipäeva peakorraldaja Merit Raju annab nõu, kuidas mediteerida
Merit RajuFoto: Kristin Hansen

Mediteerimiseks ei pea olema guru, askeet, kandma imelikke riideid ega elama viirukilõhnalises koopas või jahedas kloostirs. See on lihtne ja võtab just niipalju aega, kui Sul anda on. Kuid sellegipoolest ei piisa vaid ühest korrast - mediteerimisest võiks saada igapäevane rutiin.

1. Otsi enesele rahulik vaikne koht ja kustuta tuled (ära lase lastel ja lemmikloomadel end segada ega sülle pugeda), võid panna küünla põlema ja pühalikkuse tunde saamiseks siduda pähe valge salli.

2. Lülita telefon vaiksele režiimile, kuid pane endale mingi rahulik äratus või meeldetuletutus 3, 5, 7 või 11 minuti pärast, et ei peaks kella piiluma või aimama.

3. Istu mugavalt, aga selg sirge (ideaalis hästi sirge seljaga, rätsepaistes, peod süles, naistel vasak peopesa peal, meestel parem, pöidlaotsad koos. Alternatiivina hoia paremat pöialt vasaku randme juures pulsil).

4. Sule silmad, keskendu oma kulmudevahelisse punkti.

5. Ole vaikselt.

6. Kuula, mis Su ümber toimub.

7. Hinga aeglaselt ja rahulikult, sügavalt läbi nina.

8. Püüa tasapisi helisid enese ümber mitte märgata.

9. Nüüd keskendu ja kuula end - mis mõtted Su pähe tikuvad. Ole rahulik, hinga sügavalt ja aeglaselt.

10. Jälgi oma hingamist - kuidas jahe õhk tuleb Su sõõrmete kaudu sisse, täidab kopsud ja väljub taas.

11. Välja hingates (jälle rahulikult ja aeglaselt) korda mõttes sõna või lauset, mis kõlab Sinu jaoks rahustavalt. Kundalini-joogas öeldakse näiteks kõige lihtsamas meditasioonis sisse hingates Sat ja välja hingates Naam. See on midagi sellist nagu tänan või et minus on jumalikkust. Aga sa võid ka eestikeelset mantrat korrata, näiteks: olen terve ja õnnelik. Korda seda mantrat iga hingetõmbega. Kui hoiad kätt oma pulsil, korda mantrat pulsi rütmis.

12. Lõpetuseks istu edasi samas poosis, ära enam mantrat korda, too peopesad põlvedele ja hinga rahulikult umbes kaks minutit, et hakata pehmelt oma meditatsioonist välja tulema.

13. Ava aeglaselt oma silmad, vaadates kõigepealt enese ette maha ja siis tasapisi oma pilku tõstes.

Joogamaailma ja meditatsiooniga saab tutvust teha ka 12. märtsil Elustiilipäeval Kultuurikatlas.

Uuri programmi kohta lähemalt SIIT.

Otsa pilet SIIT.

Loe veel

KOMMENTEERI!