Kuidas töötab EFT ehk koputamisteraapia, mis aitab lahustada negatiivseid emotsioone?


Kuidas töötab EFT ehk koputamisteraapia, mis aitab lahustada negatiivseid emotsioone?
EFT ehk koputamisteraapiadepositphotos.com

Eestis on ühe enam populaarsust kogumas emotsionaalse vabaduse tehnika ehk EFT. Koputamisteraapia on ülimalt lihtne - sõrmeotstega koputatakse hiina meditsiinist teadaolevaid meridiaanide otspunkte, samal ajal sõnades afirmatsioone ehk lauseid, mis konkreetsest häirivast emotsioonist aitavad vabaneda.

Loe veel

EFT ei ole mingi imemeetod, kuid on siiski ülimalt efektiivne tehnika, aitamaks lahustada emotsioone lähi- ja kaugemastki minevikust, mis meid ka veel täna häirivad.

Kui oled tundnud tunnet, et on mõni koht, kust sa näiteks ei taha mööda sõita, sest selle kohaga kaasnevad liiga tugevad mälestused mõnest õnnetusest; või tänaval kohates kedagi, kellega kunagi tülli mindud, tekib tahtmine minna teisele poole teed; või oled jätnud näiteks rattasõiduharrastuse pooleli peale kukkumist, siis on see viide sellest, et mingi emotsioon, šokk, on sind häirimas veel tänaselgi päeval, kuigi halvast sündmusest on möödas ehk aastaid.

Iga kord, kui meie keha on kogenud mingit suurt negatiivset emotsiooni, šokki, on ta enda jaoks salvestanud selle situatsiooni kui ohu elule ja tervisele. Näiteks kui oled kunagi suusamäel raskelt kukkunud, siis võib olla salvestunud hirm suusatamise ees, kuigi puudub kindel teadmine, et järgmine kord võiks sama juhtuda. Juba suuskade jalga panek võib panna südame puperdama ja ajada käed higiseks, kuigi loogiline teadmine ütleb, et vaevalt teist korda sel viisil kukud. Mis siis toimub? Sel hetkel ei tee otsuseid meie ratsionaalne mõistus, vaid meie emotsioonide valvur - mandelkeha. Mandelkeha on meie aju nn valvekoer - tuginedes oma kogemustele, uskumustele, teadmistele, teeb ta järelduse igal ajahetkel kõikide olukordade kohta - kas antud olukord võib muutuda ohtlikuks või mitte.

Kui eelmine suusamäel kukkumine oli piisavalt valus ja seega suur läbielamine, siis meie mandelkeha on teinud piltlikult öeldes järelduse - kui suusatad - kukud ja saad haiget. Seetõttu haarates uuesti suuskade järgi või isegi mõeldes järgmise suusareisi peale, võib tekkida alateadlik hirmureaktsioon, sest mandelkeha piltlikult hüüab "Suusad tähendab kukkumist, seega on tegemist ohuolukorraga"!

Nii võib kunagine meelisharrastus muutuda lausa eneseületamist nõudvaks tegevuseks. Loomulikult ei kehti see ainult suusatamise puhul - kõik, mida meie meel seostab ohuga, annab ebamugava, sageli hirmuga seotud reaktsiooni - olgu selleks koerte kartus peale hammustada saamist, tahtmatus tööle minna peale tüli kolleegiga, suutmatus minna lavale, kui eelmine kord läks tekst meelest.

Mida siis emotsionaalse vabaduse tehnika ehk koputamisteraapia nende emotsioonidega teeb. Kõigepealt tuleb teraapiaprotsessis saada ühendust selle negatiivse emotsiooniga. EFT teraapia puhul ei ole vaja minna läbielatud sündmusesse süviti sisse - siin on oluline ühendust saada vaid emotsiooniga, ilma konkreetset olukorda detailselt meenutamata. Jah, ka see on võimalik!

Nüüd aga läheb asi põnevaks - läbi pehme koputamise akupunktidele vabastab keha neurotransmittereid ja hormoone, näiteks seratoniini, mis annavad heaolu- ja turvatunde. (Muuseas, see on ka põhjus, miks emad kukkunud lapse sülle võtavad ja patsutavad, miks me ise haiget saanud kohast kinni haarame või seda hõõrume - alateadlikult teame, mis meid rahustab).

Samal ajal kui inimene on kontaktis oma negatiivse tundega, tekitab koputamine väga erilise olukorra - inimene on küll justkui halva emotsiooni sees, aga läbi koputamise ehk üle kesknärvisüsteemi keerulise reaktsiooni antakse kehale teadmine, et olukord on turvaline, et kõik on kontrolli all. Seega tekib olukord, kus inimene meenutab mõnda rasket olukorda oma elus ja samal ajal antakse mandelkehale edasi teadmine, et kõik on korras, nüüd on kõik turvaline. Ja juhtubki "ime"!

Tegelikult on kõik enam kui loogiline - tekib olukord, kus inimene küll mäletab negatiivset läbielamist, aga tänu koputamisele ja afirmatsioonidele lahutatakse selle sündmuse küljest emotsioon. Järgi jääb vaid neutraalne meenutus. Teisisõnu luuakse olukord, kus ka negatiivsele mälestusele tagasi vaadates on selle küljest ära võetud negatiivne emotsioon.

Kes meist ei tahaks vaadata minevikku tagasi nii, et see oleks kannatustest vaba. Kuidas täpselt koputamistehnika käib, kuidas leida konkreetseid lahustamist vajavaid emotsioone, kuidas valida täpsemaid afirmatsioone ja kuidas luua endale helgem homne - kõike seda räägitakse EFT koolitustel. Loe täpsemalt SIIT.

KOMMENTEERI!