5 nippi naise tervise hoidmiseks talvisel ajal idamaade meditsiini järgi


5 nippi naise tervise hoidmiseks talvisel ajal idamaade meditsiini järgi
Foto: depositphotos.com

Juba iidsetest aegadest on teatud, kuidas väline keskkond ja loodus mõjutavad meie tervist. Idamaade meditsiini mõistes on talvisel ajal neerud ja suguorganid erilise tähelepanu all, teisisõnu - just sel ajal oleme just nende organite probleemidele kõige vastuvõtlikumad. Seetõttu on just praegusel ajal väga oluline hoolt kanda oma neerude ja reproduktiisüsteemi tervise eest.

Kindlasti on vanaemade tarkusestki teada, et talvisel ajal tuleb alakeha ja jalad soojas hoida - teadsid ju nemadki väga hästi, et külmetamisest hoidumine on just naiste tervise seisukohast väga oluline.

Idamaade tervisesüstemide järgi jääb tervise ja haiguse vahele hulk erinevaid seisundeid ja enne kui päris haigeks jääme, on võimalik sageli looduslike vahenditega ja elustiili muutustega probleemi ennetada või protsessi tagasi pöörata.

Erilist tähelepanu tuleks pöörata naise tervisele siis, kui kuupuhastus on ebaregulaarne, liiga vererohke või vastupidi puudub, kui kuupuhastusveri on liiga tume või tükiline, kui aegajalt on alaselja või alakõhu pingetunne või valu ilma mingi konkreetse probleemita, kui käed-jalad kipuvad ilma mõjuva põhjuseta külmetama, kui jõudu ja energiat on vähe ja uni ei too piisavalt kosutust, kui põiepõletikud või ülemäärane voolus on tihedad külalised.

Kõik need seisundid ei pruugi tähendada, et oleksime haiged, küll aga võib see viidata tasakaalutusele ja seeläbi on see heaks infoks, et peame enda tervisele rohkem tähelepanu pöörama.

Seotud lood:

Siit mõned nipid, mida iga naine peaks teadma ja järgmima:

  1. Eriti talvel on oluline hoida oma keha, aga ka keskkoht soojas. Nabani ulatuvad joped ja madala värvliga püksid, mis jätavad just keskkoha paljaks või vähe kaetuks, võivad teha karuteene naise tervisele. Mõistlikum oleks just keskkoht hästi soojas hoida. Samuti on oluline hoida jalad soojas - paljad pahkluud ja suvetennised ei ole talveks sobiv riietusstiil, kui on soov hoida oma fertiilsust ja naistehaigustesse haigestumist.
  2. Meie kliimas ja elutmpo juures vajab neeruenergia üsna sageli turgutamist. Lisaks piisavale unele ja puhkusele, mis on alati omal kohal, võib neerusid turgutada ka soojade kompressidega kõhule ja seljale (parimad on soojad kivid või soolakott). Kel probleeme sagedaste (põie)põletikega, võib just sellest abi saada. (NB! Soojendamist ei tasu kasutada siis kui on põiepõletiku akuutne faas). Hästi mõjuvad ka erinevad saunaprotseduurid, moksa ja sooja õliga massaaž. Moksa võib osutuda tõhusaks loodusravimeetodiks ka näiteks tsüstide puhul.
  3. Hea neerude tervise toetaja on kardemon. Kardemonikeedus on alati hea juua neerude soojendamiseks, aga ka põiepõletike ja naisteorganite krooniliste probleemide puhul. Kardemoni võib lisada ka toitudele, kohvile, teele.
  4. Alakehaprobleemide puhul võib abi olla erinevatest (jooga)harjuttest, mis on suunatud alakeha liigutamisele ning vaagnapõhjalihaste treenimisele. Hästi mõjub ka kõrvade massaaž, sest näiteks Tiibeti meditsiini järgi on kõrvad ja neerud ning põis ja suguorganid omavahel seotud.
  5. Soe toit ja soojad joogid on omal kohal nii seedimise soodustamisel kui neeruenergia tõstmisel. Meie kliimas on mõistlik talvel süüa veidi tummiseid, õliseid ja sooje toite, külmasid ja tooreid toite võiks pigem vältida. Naiste tervisele on väga toetav ka granaatõun, mida võib julgelt lisada erinevatele toitudele või tarbida pulbrina magustoidu asemel.

Mida täpsemalt räägivad erinevad looduslikud ja tõhusad traditsioonid naise tervisest, aga ka haigustest ja tervenemis- ning ravivõimalustest, sellest kõigest tuleb täpsemalt juttu 20. jaanuari Naise tervise päeva koolitusel.

Täpsema info ürituse kohta leiad infot SIIT!

Autor: Kaia-Kaire Hunt, Tiibeti traditsioonilise meditsiini terapeut

Loe lisaks: 7 nippi, kuidas kaamosest tervena välja tulla

Looduslikud vahendid masendusega võitlemiseks

Loe veel

Holistiline terapeut annab nõu: 10 tarkusetera naise tervise hoidmiseks

Neerupealiste väsimus - kaasaja diagnoosimata epideemia

KOMMENTEERI!