Miks kingade ostmine nii kaua aega võtab ehk kuidas mõista ostlemise evolutsioonilist tähendust?

Aegade algusest, mil inimesed veel koobastes elasid, on naised korilusega tegelenud teadmata ette, mida nad oma otsinguretkedel leida võivad. Paljudes kogukondades sõltus selle liikmete eluspüsimine sellest, et naised võtsid korvid, sidusid lapsed endale selga, ja läksid metsa. Tulehakatust otsima, marju ja pähkleid korjama, juuri kaevama, tee jaoks lehti koguma, ravimtaimi hankima. Terve päeva ei teinud nad muud kui jahtisid manti. Nad otsisid ja otsisid ja otsisid.

8000 aastat enne meie ajaarvamise algust oli surve ja ootused naistele väga suured. Korilase elu eeldas palju teadmisi. Naised vastutasid jahimeeste ja korilaste kooselus koriluse eest. Juba toonastel aegadel sõltusid naised teineteise abist, keegi ei armastanud seda rasket tööd üksi teha. Naised asutasid iga päev teele teadmata, millega nad naasevad, kuid nad teadsid, et seda pidi olema palju, see pidi olema söödav, ja mis kõige olulisem, see ei tohtinud olla mürgine. Kogukond usaldas neid ja arvestas nendega iga päev. Selline monumentaalne töö nõudis head mälu ja detailset lähenemist. See tõsi asi kehtib tänaseni - naiste mälu on parem kui meeste oma.

Aga kuidas see kõik naiste ostlemisega seotud on? Evolutsiooni seisukohalt vaadates oleme nende naiste järglased, kellel oli hea detailimälu ja kes olid head korilased. Meie esiemad pidid ürgses looduses ellu jääma, lõkkematerjali otsima, süüa, juua ning ravimeid leidma. Nad otsisid asju, millega end ehtida, asju, millega oma eluaset mugavamaks teha ning materjali, mis sobiks keha katmiseks, et pere soojas püsiks. Terve kogukonna tervis ja heaolu sõltusid naiste korilasoskustest, mälust ja loomingulisusest, mis kõik arenesid selleks, et nad suudaks leida asju, mis hõimu elu hõlpsamaks teeks.

Mehed olid jahimehed, naised kogujad ning mõlemad pidid olema oma töös osavad, et koos ellu jääda. Enam ei ela inimesed koobastes, kuid kui naine läheb poodi, ta ikka võtab oma korvi ja kasutab oma loomingulisust ja mälu selleks, et tuua oma perele erinevaid ande - süüa, juua, riideid, arstimeid ning asju, millega kaunistada ennast, oma peret ja oma "koobast".

Näidendis "Ürgmees" kirjutab Rob Becker, et kui mees läheb poodi, siis ta käitub nagu jahimees, ta otsib üht konkreetset asja, näiteks aluspükse. Ta läheb sihikindlalt ja keskendunult aluspükstejahile. Tal on olemas rünnakukava. Ta tapab ühe paari ja läheb "jahisaagiga" kiiresti koju tagasi.

Naine aga läheb oma korviga otsingule, uurima, mida ta leiab. Ta naaseb paljude asjadega pere ja kodu jaoks. Ta ei tea, mida ta leiab, kuid ta otsingutes on olemas oma meetod ja ilu. Erinevalt jahiprotsessist on otsimine ja kogumine sotsiaalne tegevus. Need kaks on väga erinevad asjad ja eeldavad väga erinevaid oskusi. Ürgse korilase kõige olulisem omadus oli mälu, sest ellujäämine sõltus sellest, kas sa mäletasid, millised on mürgised ja millised söödavad marjad.

Tänapäeva naised, kes teevad umbes 85 protsenti ühe majapidamise ostuotsustest, vajavad erakordset mälu, et hoida meeles, mida osta, mis hinnaga ja kust ning veel tervet rida aspekte, mis ostlemiskorilust puudutavad. Näiteks arvestavad nad, et mis värviasi sobib kokku juba kapis olevate asjadega. Või et, oh, mu poeg vajab koolis just neid dressipükse. Oo, mu abikaasa oleks selle raamatu üle kindlasti õnnelik! Naised oskavad kõiki neid pisiasju mäletada ja arvestada.

Ostlemine on sotsiaalne tegevus ning sealjuures veel selline, mis sõltub paljuski suhetest. Nutikad turundajad teavad, et naised kulutavad rohkem raha, kui neil on brändi või inimestega oma suhe. Kui naine läheb poodi, teeb ta seda vahel koos sõpradega, või on tal suhe inimestega, kes on selle poe omanikud või töötavad seal. Naised kipuvad rakendama "hoolitse ja sõbrusta" mudelit. Meestel ei tuleks pähegi arutada neile aluspükse müüva noormehega aspekte oma isiklikust elust, kuid naised võivad arutleda neid teenindava müüja suhteid, pereprobleeme ja karjääriplaane. Tõsi, see võib mõned poeskäigud väga pikaks venitada, kuid üks asi, mis meestele naiste juures meeldib, on nende ainulaadne oskus luua suhteid, isegi poes osteldes. Tänu neile erinevustele kulub meestel poes palju vähem aega. See ajafaktor ajab paljud mehed endast välja. Britid uurisid 2000 mehe ja naise ostlemisharjumusi ja avastasid, et mehed peavad naistega koos osturetkel olles vastu umbes 26 minutit ja on seejärel nõus tegema mida iganes, et sellest olukorrast välja pääseda.

Ostlemine ja identiteet

Naiste identiteet on aegade algusest sõltunud sellest, kuidas nad välja näevad ja mida kannavad. See identiteet, välimusekultus, ei ole naiste väljamõeldis ega kaupmeeste leiutis. Usu või mitte, aga üks pikaajalist abieluõnne käsitlev uurimus tegi kindlaks, et kõige enam abielu kestvust määrav aspekt oli naise rõivateadlikkus. Kurb tõsiasi on see, et kui naine näeb hea välja, siis ta mitte ainult ei tõmba ligi partnerit, aga suudab teda ka kinni hoida.

Sajandeid on naisi hinnatud atraktiivsuse põhjal, peamiselt selle järgi, kui seksikad nad välja näevad. Kui naised poodi lähevad, siis tavaliselt ostavad nad riideid, kosmeetikat ja ehteid ning paratamatult puudutab see kõik välimust. Naised võistlevad oma välimusega nagu mehed oma töö ja sportlike tulemustega. Naised tunnevad vajadust end tõestada, kuna nad usuvad alateadlikult, et suudavad mehe armastust ja pühendumust välja teenida vaid juhul, kui nad on atraktiivsed. Misläbi, taas endale teadvustamata, nad muretsevad, et nad ei leia võimalust paljuneda, oma geneetilist liini jätkata. Seega, naiste jaoks on ostlemine isikliku ja geneetilise ellujäämise küsimus. Kui tal kulub oma riiete valimisele natuke rohkem aega, siis seda seetõttu, et tema jaoks on see tegelikult elu ja surma küsimus.

Miks see kõik oluline on? See on oluline, sest kui sa mõistad evolutsioonilisi seoseid, võid sa säästa end paljudest probleemidest ja peavalust. Ära kritiseeri oma naist osturetkedel käimise pärast. Ja mis veel olulisem, kui sulle ei meeldi poes käia, ära mine kaasa. Enamus naisi (aga mitte kõik) armastavad poes käia .Enamus mehi (aga mitte kõik) ei armasta poes käia. Arvesta selle erinevusega. Kui sa mõistad, et naiste jaoks on ostlemine positiivne, kunstiline, loominguline eneseväljendus, mis on ta DNA-sse evolutsiooni käigus sisse kodeeritud, suudad sa ka sellest lahingust loobuda. Naisega elades tuleb lahinguid osata valida ja ostlemislahingut sa ei võida iialgi. Ole mees. Võta raamat või iPod kaasa. Loe oma e-kirju ja looda, et ta ostab sulle midagi toredat. Sa ei taha ju mürgitatud saada, las ta siis harjutab oma korilaseoskusi. Ostlemine on naistel DNA-s. Naised on hallidest aegadest pidanud olema head korilased. Teiste elu sõltus nende oskustest.

Pea meeles:

  • Enamus naisi (aga mitte kõik) armastavad ostelda. See on nende jaoks loominguline eneseväljendus ning positiivne ja sotsiaalne kogemus.
  • Majapidamise ostuotsustest teevad 85 protsendi ulatuses naised.
  • Ostlemine eeldab head mälu ja naiste mälu on meeste omast palju parem.
  • Mehed ostlevad oma esiisade moodi - nad on jahimehed, kes lähevad lahingusse, murravad saagi maha ja lähevad koju.
  • Naised suhtlevad ja loovad suhteid oma osturetkedel.
  • Kui sa vihkad poes käimist, ära mine kaasa.
  • Uuringud näitavad, et mida rõivateadlikum naine on, seda suurema tõenäosusega on tema abielu edukas.
  • Ära kurda, kui tal kingade ostmisele liiga kaua aega kulub - eriti kui tegu on kõrgete kontsadega. (Loe lõiku "Miks sulle meeldivad kõrgeid kontsi kandvad naised?").

Miks sulle meeldivad kõrgeid kontsi kandvad naised?

Antropoloog Helen Fisheri sõnul stimuleerib kõrgete kontsade kandmine kurameerimisasendit, mida enamuse imetajate puhul nimetatakse lordoosiks. Kõrged kontsad teevad selja nõgusaks ja pepu pringiks, mis loomade kuningriigis kannab universaalset seksuaalse valmisoleku sümboli tähendust.

Sa oled mittekeegi, kui ...

  • sa ei mõista naise suhet ostlemisega.
  • sa kritiseerid ta ostlemist ja oled hinnanguline.
  • sa arvad, et ta peaks poes käima, nagu sina seda teed - hops sisse ja hops välja.
  • sa kritiseerid ta oste või välimust.
  • sa vihkad poeskäimist, aga lähed ikka kaasa ja ajad naise hulluks.
  • sa arvad, et kõigile naistele meeldib poes käia. Kõik naised on erinevad, isegi küsimustes, mis puudutab ostlemist.



KOMMENTEERI!