Alkeemia lugemisnurk | Osho uus raamat: mindfulness-teadvelolek tänapäeva maailmas



Alkeemia lugemisnurk | Osho uus raamat: mindfulness-teadvelolek tänapäeva maailmas
Osho: "Kui tahad muuta oma meele mustrit, mis on muutunud pikaajaliseks harjumuseks, siis on hingamine selleks kõige parem"Foto: depositphotos.com

Osho raamatust "Teadvelolek tänapäev maailmas" leiad soovitused ülipopulaarse mindfulnessi praktikaks. Saad teada, mil moel teadveloleku praktiseerimine meie elu ja mustreid tervendab ning kuidas teha meditatsioonist oma igapäevaelu lahutamatu osa. Loe ja praktiseeri.

Viis meetodit teadveloleku toetamiseks

1. Tee oma meeles muudatusi

Kui tahad muuta oma meele mustrit, mis on muutunud pikaajaliseks harjumuseks, siis on hingamine selleks kõige parem. Kõik meele harjumused on seotud hingamismustriga. Muuda hingamismustrit ja meel muutub otsekohe, korrapealt. Proovi seda! Kui näed, et hakkad käituma vana harjumuse kohaselt, siis hinga otsemaid välja - justkui vabaneksid sellest välja hingates. Hinga välja sügavalt, tõmmates kõhu sisse, ja kui välja hingad, adu või visualiseeri, et kogu su vana harjumus on välja visatud. Seejärel hinga sügavalt sisse värsket õhku - kaks-kolm korda.Vaata, mis juhtub. Sa tunned end täiesti värskena; see vana harjumus ei võta su üle võimust. Niisiis, alusta väljahingamisest, mitte sissehingamisest. Kui tahad midagi endasse võtta, siis alusta sissehingamisest; kui tahad millestki loobuda, siis alusta väljahingamisest. Vaata, kuidas see mõjutab kohe su meelt. Sa näed otsekohe, et meel on kuhugi mujale liikunud; on tulnud uus tuul. Sa pole enam vanas rutiinis, sa ei korda enam vana harjumust. See käib kõigi harjumuste kohta. Kui sa näiteks suitsetad ja sul tuleb tahtmine suitsetada ja sa ei taha seda teha, siis hinga otsekohe sügavalt välja ja heida endast see tahtmine minema. Hinga sisse värsket õhku ja sa näed kohe, et see vajadus on läinud. See võib olla väga tähtis vahend sisemiseks muutumiseks.

Loe veel

Seotud lood:

2. Viska rämps välja

Enne kui magama lähed, tee lobisemisharjutust. Kolmekümnest minutist piisab. See tühjendab su ruttu. Muidu võtab see aega: sa muudkui mälud oma mõtteid öö otsa. Aga see saab poole tunniga tehtud! Lobisemisharjutus, glossolaalia on kõige parem - istu voodil, kustuta tuled ja hakka suvalistes keeltes rääkima. Lase tulla kõigel, mis tuleb. Sa ei pea keele pärast muretsema, sa ei pea grammatika pärast muretsema, samuti mitte selle pärast, mida sa ütled. Sa ei pea tähenduse pärast muretsema - tähendusega pole sellel midagi pistmist. Mida mõttetum see on, seda kasulikum. See lihtsalt viskab rämpsu su peast minema. Niisiis, hakka pihta ja jätka, aga ole väga kirglik: räägi, nagu oleks su elu kaalul. Sa räägid mõttetusi ja seal pole kedagi peale sinu, aga ole kirglik, pea kirglikku dialoogi. Poolest tunnist piisab ja sa magad terve öö hästi.

Meel kogub müra ja see muudkui jätkub samal ajal, kui tahad magama jääda. Nüüd on saanud sellest harjumus: ei tea, kuidas sellest loobuda. Valguse välja- ja sisselülitamine ei aita. Aga see harjutus küll - see aitab lihtsalt energial vabaneda ja seejärel, olles tühi, jääd magama. See juhtub öösel unenägude ja mõtetega: meel püüab end järgmiseks päevaks tühjendada - see peab valmis olema. Sa oled unustanud, kuidas seda protsessi lõpetada, aga mida rohkem püüad, seda virgem oled ja uinumine muutub raskeks. Niisiis pole küsimus selles, et püüad magama jääda - ära püüa midagi. Kuidas sa saad lahti lasta? See lihtsalt juhtub. See pole midagi niisugust, mida sa pead tegema. Sa võid vaid luua olukorra, kus see juhtub kergesti, muud midagi. Kustuta tuli, vaata, et sul oleks mugav voodi, hea padi ja mõnusalt soe. See on kõik, mida sa saad teha. Ja siis pea pool tundi väga kirglikku, mõttetut monoloogi. Tulevad igasugused hääled - ütle need välja - ja üks hääl viib teiseni. Varsti räägid hiina ja itaalia ja prantsuse või mõnes muus keeles, mida sa ei oska. See on väga ilus! Keel, mida sa oskad, ei suuda kunagi sind tühjendada. Kuna sa oskad seda, siis ei lase sa endal täielikult väljenduda. Sa kardad paljusid asju... Mida ma ütlen? Kas nii võib öelda? Kas see on normaalne? Sa võid end süüdi tunda, et räägid nii valesid asju. Aga kui räägid helidega, siis sa ei tea, mida ütled, ent su žestid ja kirg teevad selle töö ära.

3. Ole kohal

Kui oled teadvel, hakkab maailm muutuma. Midagi pole otseselt vaja teha, kõik muutused juhtuvad peaaegu iseenesest. Ainult üht asja on vaja - olla rohkem teadvel. Hakka rohkem teadvustama endale kõike, mida teed. Kõndides keskendu täielikult kõndimisele. Selles on suur erinevus, kas sa kõnnid lihtsalt ilma teadvustamata või tood kõndimisse teadvustamise aspekti. See on radikaalne muutus. Seda ei pruugi väljastpoolt näha olla, aga seespool liigub see tõepoolest teise dimensiooni. Proovi näiteks kätt liigutada. Sa võid teha seda mehaaniliselt. Seejärel liiguta seda suure teadvelolekuga, tajudes aeglaselt seda liigutust, vaadates seestpoolt, kuidas sa kätt liigutad. Juba selle väikese žestiga oled sa jumalikkuse lävepakul, kuna praegu juhtub ime. See on üks suurimatest müsteeriumidest, mida teadus ei suuda selgitada. Sa otsustad, et peaksid kätt liigutama ja käsi järgneb su otsusele. See on ime, sest teadvus kohtub mateeriaga - see ongi maagia. Sa teed seda kogu päeva, kuid pole seda teinud teadvustatult - nüüd tärkab sinus selle lihtsa žestiga suur meditatsioon. Sel viisil liigutab jumalik kogu eksistentsi. Niisiis, jää kõndides, istudes, kuulates või rääkides virgeks.

4. Söö ja joo teadvustatult

Me sööme teadvustamatult, automaatselt nagu robotid. Kui maitse pole läbi tunnetatud ja kogetud, siis sa lihtsalt topid ennast toitu täis. Söö aeglaselt ja ole maitsest teadlik. Ära lihtsalt neela toitu. Maitse seda kiirustamata ja saa ise maitseks. Kui tunned magusust, siis saa selleks magususeks. Ja seejärel võid tunda seda üle kogu keha - mitte ainult suus, mitte ainult keelel, vaid üle kogu keha nagu säbarlainetust. Mida sa ka ei sööks, tunne maitset ja saa selleks maitseks. Ilma maitseta su meeled surevad. Need muutuvad üha tundetumaks. Ja ilma tundlikkuseta ei tunne sa oma keha ega tunne oma tundeid. Nende kese jääb pähe. Vett juues tunne selle jahedust. Sulge silmad, joo seda aeglaselt, tunne maitset. Tunne jahedust ja taju, et oled saanud selleks jaheduseks, sest see jahedus antakse sulle veega; see muutub osaks su kehast. Su suu puudutab seda, su keel puudutab seda, see jahedus antakse edasi. Lase sellel juhtuda kogu kehas. Lase neil lainetel levida ja sa tunned jahedust kogu kehas. Niimoodi võib su tundlikkus suureneda ja sa muutud elusamaks ja täielikumaks.

5. Lihtsalt kuula

Kuulamine on keha ja hinge vaheline sügav suhtlus. Ja seetõttu kasutatakse seda kui üht võimsamat meetodit meditatsiooniks. Sest see on sild kahe lõpmatuse, materiaalse ja spirituaalse vahel. Istu ja kuula, mis ümberringi toimub. Seal on turuplats, palju lärmi ja liiklust; sa kuuled rongi ja lennukit. Kuula, ilma et mõtleksid, et küll on palju lärmi. Kuula, justkui kuulaksid muusikat, sümpaatiaga, ja äkki näed, et selle lärmi kvaliteet on muutunud. See pole enam häiriv, segav; vastupidi, see muutub väga rahustavaks. Kui seda õigesti kuulata, siis muutub ka turuplats meloodiliseks. Niisiis, asi pole selles, mida sa kuulad - asi on selles, et sa kuulad, mitte lihtsalt ei kuule. Isegi kui kuulad midagi, millest sa poleks kunagi arvanud, et see oleks kuulamist väärt, kuula seda rõõmsalt - nagu mõnda Beethoveni sonaati - ja äkki näed, et oled selle kvaliteeti muutnud. See on muutunud ilusaks.

Autor: Osho

Katkend pärineb kirjastuse Pilgrim poolt välja antud Osho raamatust "Teadvelolek tänapäeva maailmas"

Kui mõistus ja mõtted kaovad, siis oledki teadvel. Mis on teadvelolek? See on täiuslik teadlikkus. Raamatus "Teadvelolek tänapäeva maailmas" räägib Osho sisemistest ja välistest takistustest, mis ei lase meil tuua rohkem teadlikkust oma igapäevastesse tegemistesse. Ta rõhutab, et meetodid võivad küll teeotsa kätte näidata, aga nende kasutamine pole iseenesest veel meditatsioon. Meditatsioon või teadvelolek on seisund, mil me oleme valmis tegevuseks ja tegevusetuseks, tööks ja mänguks ning suudame olla igas eluhetkes täielikult kohal. Osho tähelepanekud selle kohta, kuidas inimmõistus kipub andma hinnanguid ja looma võrdlusi, tulevad kasuks nii kogenud kui ka algajale mediteerijale. "Teadvelolek tänapäeva maailmas" hõlmab väga paljusid teemasid ning pakub välja viis praktilist võtet, kuidas saavutada teadvelolekut.


KOMMENTEERI!