Alkeemia lugemisnurk. Muuda oma elu 7 päevaga



Alkeemia lugemisnurk. Muuda oma elu 7 päevaga
Kuula oma sisetunnetFoto: depositphotos.com

Kuidas tuua oma ellu muutusi? Terje Manderi raamat "Restart" on heaks sõbraks ja praktiliseks abimeheks muutuste elluviimisel. Siit leiad julgustust uuteks sammudeks ja nõu, kuidas muutusterajal kindlamalt teel püsida. 7 päeva sisaldab kiire eluviisiga inimestele hõlpsalt rakendatavaid keskendumise, tasakaalustamise ja stressi leevendamise tehnikaid, mis parandavad meeleselgust ja toovad kaasa targemaid valikuid ning nutikamaid taipamisi.

Millist toitu meie keha vajab? See, mida me sööme, mõjutab meie üldist olekut rohkem, kui arvatagi oskame. Seetõttu on restardi ja muutuste elluviimiseks vaja pöörata tähelepanu ka söögile. Toitumisharjumusi muutes saame muuta oma elu paljuski.

Toitumisterapeudi ning -nõustaja rollis puutun kokku fantastiliste klientidega, kes kõik on suurepärased ja super edukad inimesed. Küll aga kipuvad nad vahel kurtma mõningate hädade üle, nagu üldine väsimus, väljapuhanud tunde puudumine vahetult pärast tõusmist, probleemid magamajäämisel, pealelõunane energia- ja keskendumislangus, ülekaal, väsinud näonahk, negatiivsus. Need kõik on märgid, et teeme oma kehale midagi, mis teda liigselt koormab.
Toitumine on üks meetod, kuidas mõjutada füüsilise keha funktsioone nii, et toidu seedimiseks kuluks võimalikult vähe energiat. Jagan sinuga siinkohal põhilisi juhtnööre, kuidas ennast elu jaoks parimas vormis hoida. Muidugi ei tähenda järgnevad soovitused seda, et kõigile kõik võiks sobida. Ära unusta, et sinu jaoks sobivad kindlasti mõned soovitused siit, mitte automaatselt kõik. Oleme ju kõik erilised ja meile sobivad uuenemiseks, taastumiseks, toitumiseks vaid meile eriomased viisid. Nende väljaselgitamiseks ja kohandamiseks soovitan tulla konsultatsioonile, mida meeleldi teen!

Õige toitumisviisi ja heade harjumuste kaudu püsime terved, energilised ja vitaalsed. Nüüd siis tähtsaimad soovitused, mida toitumisel silmas pidada.

Kuidas süüa sõbralikumalt ja õigemini?

Toitu teadlikult

Tähelepanekuharjutus sulle järgnevateks päevadeks on teadvustada ning panna tähele, mida, millal ja kuidas sööd. Märka ja jälgi, kuidas mõjuvad sulle erinevad toiduained erinevatel aegadel päeva jooksul tarbituna. Tuvasta enesele sobilikud toiduained, kogused ja kombinatsioonid. Läbi selle harjutuse muutub iga toidukord põnevaks katsetuseks. Kuulatamiseks ja enese lähemalt tundma õppimiseks. Endaga paremaks sõbraks saamiseks.

Puhas toit

Toitumise kõrgeim looduse eesmärk on anda meile energiat, et saaksime maksimumvõimsusel ennast igapäevaselt teostada. Selleks on vaja parimat "kütust", millega oma füüsilist keha toidame. Välista toidud, mis pole sulle head!

Kolm vana sõpra, millega hüvasti jätta

On hea teada, mida kurja meie igapäevased teadvustamata valikud kaasa toovad. Selleks et saaksime enestele kõrgeimat rahulolu toidust pakkuda, on tark loobuda mõningatest toiduainetest, mis seda tööd ei tee. Laseme oma rõõmu- ja kireahelast vabaks paar vana head "sõpra", kes meid kindlasti paljudel sünnipäevadel ja muudel toredatel koosviibimistel on saatnud. Need on kolm valges rüüs tegelast: valge suhkur, valge jahu ja valge lauasool. Jättes need "sõbrad" oma toidulaualt ära, saame juba iseenesest parema vitaalsuse ning tervise. Nii et - terviseks!

Valge suhkur - igapäevane suhkruannus põhjustab kehas ülehappesust, mistõttu läheb pidevalt vaja üha rohkem mineraale keha sügavustest, et olukorda leevendada. Liigne suhkrukogus mõjutab lõpuks keha iga organit. Algul ladestatakse see maksa glükoosina, aga kuna maksa võimed on piiratud, siis paneb igapäevane suhkrukogus (mis ületab vajaliku loomuliku suhkrukoguse) maksa paisuma nagu õhupalli. Kui maks on küllastunud, naaseb liigne glükogeen verre rasvhapete kujul. Need suunduvad igasse kehaossa ja ladestuvad kõige passiivsematesse piirkondadesse: kõhule, tuharatele, rindadele ja reitele. Valge suhkur pidurdab soolte peristaltilist (toidu edasitõukamise) funktsiooni ja nõrgestab immuunsüsteemi. Valge suhkur hävitab närvirakke ja tõstab keha sisemist temperatuuri.

Valge jahu sisaldab gluteeni, mis toob enesega kaasa palju lima. Lisaks ei oska meie keha seda jahu seedida. Kõik valged nisujahutooted sisaldavad nisu mutatsioone, mis toob endaga kaasa palju uusi omadusi, millest keegi ei räägi, näiteks uus valk nimega gliadiin. See ei ole sama, mis gluteen. Gliadiinile on tundlikud kõik inimesed, see aine seostub ajus opiaatide retseptoriga ning enamiku inimeste puhul stimuleerib söögiisu. Selle tõttu tarbivad inimesed keskmiselt 440 kcal päevas rohkem, kui nad tegelikult vajavad.

Valge lauasool ehk töödeldud mineraalsool (NaCl). See ajab kilpnäärme segadusse ja võib mõnel inimesel põhjustada südamerütmihäireid mineraalainete rikutud tasakaalu tõttu.

Lisaturgutust

Vastandiks valgele jahule, suhkrule ning lauasoolale leidub kauplustes toiduaineid, vürtse ja maitseaineid, mis meie füüsilisele kehatööle soodustavalt mõjuvad. Neid lisandeid on mitmeid, alustades sooja sidrunivee joogist hommikul, taimeteedest ning rohelistest toormahlajookidest. Jagan sinuga ühte koduselt valmistatud lisandit, mida saad algavaks nädalaks ning paar korda aastas edaspidi manustada. Kui soovid ja vajad füüsilisele kehale lisaturgutust, kaalulangetust ning seedetöö aktiveerimist, siis on abi aastaringseks kasutuseks järgmisest koduselt valmistatud lisandist. See lisand tugevdab immuunsüsteemi ning tõstab üldist toonust. Enamik kliente kogeb suurenenud energiavarusid ning reipust juba nädalase kuuri järel.

Selle imelise terviseeliksiiri jaoks läheb sul vaja:
  • õunaäädikat, mis on tulvil ensüüme ja häid baktereid. See aitab puhastada keha jääkainetest ning vähendab keha rasvaprotsenti, parandab ainevahetust ja tõstab energiataset;
  • sidrunimahla, mis aitab tasakaalustada veresuhkru taset ning reguleerida keha aluselist-happelist taset. See C-vitamiini-rikas antioksüdant parandab immuunsüsteemi ja võitleb kehas vabade radikaalide vastu;
  • Tseiloni kaneeli, mis on võimas antioksüdant ja veresuhkru taseme balansseerija;
  • Cayenne'i pipart, mis tõhustab ainevahetust ja alandab vererõhku.

Teed endale head, kui segad joogi selle retsepti järgi - iga klaasitäie vee kohta võta: 2 spl veiniäädikat, 2 spl sidrunimahla, 1 tl kaneeli,1 näpuotsatäis Cayenne'i pipart, 1 tl steviat, mett või vahtrasiirupit. Joo seda kolm korda päevas 20 minutit enne sööki. Tee nii kahe nädala vältel ja jälgi oma kehas toimuvaid muutusi.

Sisetunnet kuulates

Vali tooraineid enda sisetunnet kuulates. Mõned asjad, mida lähed ostma või mille järele käsi haarab, ei peaks olema sinu igapäevamenüüs. Usalda oma käe tarkust, mis su korvi paneb just seda, mida vaja, kui see pole muidugi kreemisai, šokolaad või krõpsud. Ka need isud on sinu füüsilise keha märguanded kiirete varude taastamise sooviks kas vedeliku või kvaliteetse toitaine järele!

Sel nädalal keskendu ning vaata uue pilguga üle oma toitumisharjumused, mida, millal ja kuidas sööd. Mille järele haarad, kui kõht on tühi? Teistega võrrelda on ennast nadi, aga kui vaatad teiste söömisharjumusi, siis saad ka enda omadest aimu. Millal oled harjunud sööma? Kuhu jääb sinu põhitoidukord? Kas sööd alles õhtul hilja või laed ennast head ja paremat juba hommikul täis? Kas oled söömise ajal täielikult kohal, tundes toidu maitseid, pannes tähele nende värve, kuju ja tekstuuri? Kas mälud toidu korralikult peeneks? Või kiirustad möödaminnes ja sõbrannaga lobisedes lõunapausi ajal toidu kribinal sisse? Pane tähele oma harjumusi. Ja ka tagajärgi, mida need harjumused sulle toovad.

Suund üles!

Loodan, et said siit algavaks teekonnaks mõtteainet ning infokilde, mida soovin sinu teekonnale kaasa anda. Minu ülesanne on jagada sulle ettepanekuid ja tegevusi, mis sulle tuge, selgust ning taipamisi tooks. Ikka selleks, et saaksid elada ja panna mängu maksimumi endast, tunda rõõmu oma päevadest. Kõigest, nii heast kui halvast. Rakenda mõttetööd iseendaga, kasuta joogapraktikaid, järgi toitumissoovitusi. Nii lihtne see ongi!

Katkend pärineb kirjastus Pilgrim poolt välja antud Terje Manderi raamatust "Restart. Uus algus 7 päevaga".

Kuidas tuua oma ellu muutusi? See raamat on heaks sõbraks ja praktiliseks abimeheks muutuste elluviimisel. Siit leiad julgustust uuteks sammudeks ja nõu, kuidas muutusterajal kindlamalt teel püsida. 7 päeva sisaldab kiire eluviisiga inimestele hõlpsalt rakendatavaid keskendumise, tasakaalustamise ja stressi leevendamise tehnikaid, mis parandavad meeleselgust ja toovad kaasa targemaid valikuid ning nutikamaid taipamisi.

Joogaharjutustega mõjutad kõiki olemise tasandeid ja parandad vitaalsust. Toidutarkuste ja retseptidega lood jätkusuutliku püsiva pinnase igapäevaseks loomulikuks heaoluks.

Terje Mander on kümneaastase kogemusega psühholoog, toitumisspetsialist ja joogaõpetaja, kes jagab häid tulemusi toovaid juhiseid, teadmisi ning praktilisi tehnikaid igapäevase elujärje parandamiseks ja püsivate soovitud tulemuste saavutamiseks.

Loe veel

KOMMENTEERI!